Sv: Nintender

Ja, jag tycker också han verkar intressant! =)
Pratade med Flyinge igår och de avvaktar cem, o eva svaren innan de publicerar ngt. Om han är "ren" så kommer han finnas tillgänglig from 4 maj, åker på tävling imorgon tom då.

han skulle kosta 800+1500 + 7000, tror jag, ev 7500, har inte pappret jag skrev på här...

Han kommer dock främst att tävlas i år så de förespråkar att man har en hingst i reserv utifall han är borta vid brunst.

Vet inte om du har sett det men finns video på schockemölles hemsida?

Nån mer än jag som är ruskigt sugen på den här hingsten? Står ju i den här artikeln http://tidningenridsport.se/Article.aspx?m=45207&a=153270

att han ska finnas tillgänglig via flyinge men han finns inte med på hemsidan. Nån som vet vad han kostar och om han finns på TAI?

Japp jag såg honom för nästan två månader sedan på en hemsida och har bestämt mig för honom efter att ha pratat med ägarna och Flyinge. Så i Maj tänkte jag börja seminera :bump:

oki tack för infon. jag som är lite nybörjare på det här med avel kanske ställer en dum fråga nu men går det inte att skicka sperman till någon annan hingststation? Så att man slipper åka ner till flyinge.

Jo du kan skicka den till en godkänd seminstation. Kolla på asvh för närmaste.
Så kommer jag att göra.

oki vad bra:D jag kommer nämligen börja jobba i ett stall som är godkänd seminstation så tänkte passa på att göra det där när hästen ändå ska bo där permanent:D

Här kommer en dum fråga till :)
Men när Flyinge hade sin hingsvisning, fanns han att boka då? Eller det har blivit bestämt efter att han ska komma dit?
Jag var inte själv på hingsvisningen men min sambo var o han är ju inte hemma nu såklart!!

Han gick inte att boka på hingstvisningen. Då fanns han endast på fryst fr Tyskland. Vart godkänd ganska nyligen o de väntar på att alla prover ska bli klara innan de löser licens.

Okej, då finns det inte den bokningsrabatten som man fick på de andra hingstarna? Eller man kan få det i efterhand?

Jag vet faktiskt inte... Men man kan ju ändra hingstval ifall stoet inte skulle bli dräktigt utan kostnad.
Maila Flyinge och fråga... De är urtrevliga :)

Jag har jätte bra erfarenhet av flyinge :)
Jag fick ett flyinge föl i år(Jaguar mail-quite easy-cardento) och jag skulle kunan tänka mig att använda en flyinge hingst till detta sto i år igen... Vore ju dumt att bryta trenden :)

Jag har jätte bra erfarenhet av flyinge :)
Jag fick ett flyinge föl i år(Jaguar mail-quite easy-cardento) och jag skulle kunan tänka mig att använda en flyinge hingst till detta sto i år igen... Vore ju dumt att bryta trenden :)

Vilken jättefin stam på ditt föl :)
Jag tror Nintender kommer att göra succé i den svenska aveln. Han är så otroligt elastisk och har fantastisk teknik. Jag har helat ha honom till mitt Empiresto sen jag fick syn på honom första gången :) Då fanns han bara på fryst.

Jag är väldigt nöjd med den stammen själv, lite ledsen blev jag dock när jag såg att det blev en hingst... jag ville ju gärna ha ett sto som jag kunde behålla och tävla och sedan avla på.. Men så blev det inte. :) Får tjata lite på min sambo så han går med på Nintender istället för utvald hingst :)

Får man vara nyfiken och fråga vad ni har valt för hingst??
Ja drömmen är ju ett stoföl som man kan behålla :)

Valet har egentligen hela tiden stått mellan Nintender och Monte Bellini, men sambon tyckte att Monte Bellini var bäst eftrsom han var godkänd här och hade så bra meriter trots sina unga år. Men det var ett svårt val, nu måste vi verkligen tänka om ifall det inte blir Nintender ändå med tanke på att han trots allt kommer att räknas som en "Flyinge" hingst.
Tror ni det var ödet som visade mig detta inlägg?

Jag tror på ödet.....
Hade bestämt mig för att leta annan hingst då Nintender endast fanns på fryst..... Mitt sto är bara fyra år och har inte haft föl eller varit dräktig.
Sen ringde jag till ägarna 20/4 och då fick jag det glädjande beskedet att han kommer att finnas på färsk.
Ingen annan hingst har fallit mig i smaken efter att jag fick syn på honom ;)

Ha ha ha, jag tror med på ödet, för det finsn ju ändå så pass många bra hingststationer här i sverige som de hade kunnat välja. Men det blev Flyinge...
Bara nu min sambo tar det som ett sign med :) Vet du om han bara ska verka i svensk avel i år eller han ska vara kvar ett tag till?
Får ju faktiskt berätta en rolig sak till, vi har bestämt oss för att försöka få henne dräktig på fölbrunsten... när tror du den kommer igång? Jo på måndag tisdag nästa vecka :) alltså 4 maj, samma dag som han börjar verka i svensk avel.

Ja det är ju verkligen ödet att det ska bli den hingsten för er :D
Tror att han kommer att verka i aveln nästa år med men tydligen ska han då också gå bruksprovet.
De har tydligen ytterligare en hingst som de håller på att få godkänd, halvbror med Shutterfly ;) En gummiboll enl dem!

Ok, vem ar det? Shutterflys bror.

De verkar tycka att converter ar jättefin framförallt så hoppas han oxå kan bli godkänd!

Converter är efter Contender-Silvio I.... Shutterfly är efter Silvio I ;)
Inte riktigt bror men nästan ;)

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Kultur Jag har blivit informerad om ett Mycket Viktigt evenemang, till vilket biljetterna släpps inom kort och ansvaret för att få tag på...
Svar
17
· Visningar
1 028
Senast: Kirre
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 516
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
8 594
Senast: _Taggis_
·
Avel Som en spin off från tråden om antibiotika och avel. Seminverksamheten ger stora möjligheter till hingstval, hingstar från hela världen...
2
Svar
34
· Visningar
5 309
Senast: ginnies
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Betäckning 2024 - föl 2025