Det bästa som finns är när det dyker upp en aktiv tråd med många användare online samtidigt där diskussionen är konstruktiv, men det stora flertalet trådar kör i diket redan på första sidan då det alltid är någon som blir kränkt, som tolkar in personliga nyanser, som drar upp gammalt groll, som väger in gammalt groll och släpar det med sig till nya diskussioner. Jag kan känna att det senaste året jag varit aktiv (december -14 och bakåt), är dikeskörningen mer regel än undantag och jag hade väl inte skrivit mer än fem poster idag förrän jag blev slappad direkt som varandra sarkastisk fast det inte var min mening att vara sarkastisk. I'm done med att tassa på tå och få gammalt skit upplagt i nyllet här. Jag tycker nästan att klimatet på jodel där alla är helt anonyma är lättare och lättsammare.Jag skriver också allt mer sällan och upplever också att jag står lite utanför och kikar in. Alltså inte så att jag känner mig utstött eller utanför, mer så att jag inte riktigt orkar skriva så ofta nuförtiden. Som att jag sett allt förut, kanske? Turerna blir ju gärna desamma. Fast så har det kanske alltid varit här.
Idag och igår har jag skrivit mer än på länge, men nu har jag tentapluggande att fly från.
Jag ööööörker inte med tjafs längre, livet är för kort för att sitta och bita i tangentbordet på grund av diskussiiner på buke som havererar på grund av nyanser.