Jag blandar alltid ihop
@Gimlan och
@Gnist! Bilderna är ju inte ens lika, men det är gult och namnen är någorlunda lika.
@Björk och
@Myrten blandade jag ihop förut innan Myrten bytte profilbild. Ingen aning om varför dock
Hehe, jag har ingen aning om hur Myrtens profilbild ser ut.
Överhuvudtaget är jag ytterst
usel på att "hålla reda på folk" härinne. Vem som skriver vad osv. Jag vet några som jag har lite mer koll på; Philosophia, mandalaki, Sissa, Gnist, tanten, Inte Ung, Martha och några till. Men överlag är jag ganska nollställd; jag har t ex ingen blekaste aning om vem du "är" Flixon. Vad du brukar tycka, säga osv.
Kanske jag borde skämmas.
Eller så är det så att det är ganska bra? Jag tänker ibland att det är lite befriande att man inte har en förutfattad "bild" av ALLA här. Att jag läser inläggen rakt av och svarar på just vad den personen skriver i DEN frågan istället för att gå på någon slags "känsla" av om jag
brukar hålla med eller inte. (Jag vet ju att jag har den känslan för dem jag faktiskt känner igen).
En gång har jag själv "drabbats" av att någon inte alls kände till mig. Det blev rätt uppenbart i någon tråd om jämställdhet där jag blev bemött som om jag inte förstod vad jämställdhet var, som om jag var en konservativ könsrollsmänniska som propagerade emot "allt feministtjafs". Det var väl inte så personen skrev, men det var så uppenbart att personen inte alls kopplade mig till något jag skrivit förut i frågan. Och eftersom jag ofta kastat mig in i just sådana diskussioner och väl snarast tillhör feministskaran i sammanhanget så blev jag så ytterst förvånad hur någon kunde tolka mig så! Det är väl det negativa med att inte hålla reda på folk litegrann.....