Sv: Ni som

ger färskfoder. köper på plats på stället jag åker till. är inte precis den vandrande typen, så där har vi inga bekymmer :D

ger färskfoder el. Barf, hur gör ni när ni ska på semester,ut och vandra o.s.v...?

Jag ger hundarna barf till 90 procent, men har börjat ge standart några gånger i veckan (typ någon dl till frukosten 2 dgr/vecka) så att jag skulle kunna fasa över på det snabbt om jag skulle behöva.

Ska jag åka någonstans tar jag med mig färskfoder i den mån det får plats/går att bära, sedan köper jag antingen där jag ska befinna mig eller om märket inte finns så köper jag kött. Mina får även lite torrfoder då och då, så dom är vana att få det om det skulle behövas.

Det låter ju vettigt:idea: Jag ger Standardt ochdet är ju inte så att man bara "slänger" in det så där utanvidare!! Men dina hundar "fixar" det genom att bara få ngn ggn i veckan? Vi är ganska impulsiva och kan få för oss att ge oss ut på helgvandring så där apropå bara, och då hinner man ju inte vänja in hunden direkt.

Det låter ju vettigt:idea: Jag ger Standardt ochdet är ju inte så att man bara "slänger" in det så där utanvidare!! Men dina hundar "fixar" det genom att bara få ngn ggn i veckan? Vi är ganska impulsiva och kan få för oss att ge oss ut på helgvandring så där apropå bara, och då hinner man ju inte vänja in hunden direkt.

Japp! Du kan ju även göra så att du ger lite standart varje dag (tex som godis vid träning eller liknande) för att det inte ska vara främmande för kroppen. Då borde de fixa en snabb infasning.

Jag ger både fodax och standardt till mina så att jag ska kunna ta med torrisarna när vi reser bort och jag inte har möjlighet att ta med färskfodret. Fungerar utmärkt!

Liknande trådar

Katthälsa Vi har två gudomliga kattungar hemma nu som är 4 månader. Jag har läst så mycket jag kunnat om foder och vilket som är bäst. Nu äter de...
Svar
16
· Visningar
1 416
Senast: MiniLi
·
Hundhälsa Då Pudeln vägrar äta allt det står ”hundmat” på börjar jag titta på alternativa lösningar. Hon är inte känslig i magen och van att äta...
Svar
7
· Visningar
514
Senast: Sel
·
Hundhälsa Min lilla hund på 5 kg skulle behöva ett hög energi foder, dock hittar jag bara sånt för stora hundar, och han har svårt att tugga dem...
Svar
10
· Visningar
646
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Hej! Jag måste bara få skriva av mig. Vid ett flertalet tillfällen när jag är ute och går med mina två Cane corsos så möter vi...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
4 004

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka