Ni som valt bort barn/inte vill skaffa

Det är alltså ett genomgående drag, men det var i fråga om barnuppfostran som du började irritera dig? Blev de annorlunda när de blev föräldrar eller är det här med barnuppfostran känsligare för dig?

Jag förstår inte riktigt vad du far efter?

Jag har aldrig velat ha barn. Jag har inte intresset och är rätt säker på att jag skulle vara en rätt dålig mamma (för lite ork, för mycket annat jag vill göra, för kort stubin). Dessutom använder jag samma regler för avel på mig och min häst - vi har för mycket skador/sjukdomar jag inte vill riskera att någon ny människa/häst ska råka ut för.

Nej. Jag reagerade bara på att det lät så enkelt, att kvinnas kropp och barnets huvud anpassar sig.
Det gör de ju, både kvinnans kropp och barnets huvud anpassar sig. Sedan blir det inte skadefritt för det. Vården i Sverige gör att vi mycket sälla dör i barnsäng men vi får andra problem istället som tex inkontinens eller andra problem med underlivet.

Det gör de ju, både kvinnans kropp och barnets huvud anpassar sig. Sedan blir det inte skadefritt för det. Vården i Sverige gör att vi mycket sälla dör i barnsäng men vi får andra problem istället som tex inkontinens eller andra problem med underlivet.

Ja och det är ju inte så himla käckt.
Hade varit bättre om kropp samt barn varit lite mer anpassade till varandra.

Jag undrar då jag inte riktigt förstår
vad du vill säga med stycket om vännernas barnuppfostran. De blev föräldrar och er relation påverkades?

Jag har förklarat det i flera inlägg vad jag anser är problemet med deras barnuppfostran.

Ja, det hade det kanske blivit om vi inte blandat oss så mycket och de som haft för smala bäcken dött av.
Smala bäcken tycks vi ha fått under evolutionen då det gör oss mer lämpade att gå upprätt på två ben. Det är t.ex. ett faktum att snabba kvinnliga löpare har smalare höfter än andra; man springer snabbare än med bred höft/brett bäcken. Det är alltså en fördel för oss tvåbeningar med smala bäcken. Läs gärna den intressanta artikeln jag länkade till i inlägget ovan.

Smala bäcken tycks vi ha fått under evolutionen då det gör oss mer lämpade att gå upprätt på två ben. Det är t.ex. ett faktum att snabba kvinnliga löpare har smalare höfter än andra; man springer snabbare än med bred höft/brett bäcken. Det är alltså en fördel för oss tvåbeningar med smala bäcken. Läs gärna den intressanta artikeln jag länkade till i inlägget ovan.
Jag antar att det finns en balansgång däremellan.

Liknande trådar

R
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
1 365
Senast: Raderad medlem 147980
·
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 614
Senast: Queen
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns... 6 7 8
Svar
151
· Visningar
24 219
Senast: Gunnar
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
28 830
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka