ni som tränar distans

mag

Trådstartare
Jag har hittat ett underbart arabsto, perfekt för mig och min "lilla"distansträning. Men hon har överben, så nu vet jag inte om jag vågar köpa. De är brända ( vet inte riktigt vad det innebär) hon har inga anmärkningar på vet. intyget. Hon har tydligen fått de en gång genom att hon gjorde sig illa i hagen. Skulle ni som tävlar våga köpa en sån häst, eller brukar det inte hålla och komma tillbaks ???

Jag skulle inte bry mig det minsta, om det är överben pga smällar hon fått mot benen.
De bruka minska med tiden.

Jag har en valack som tävlar på hög nivå och har gjort det i många år. Han har flera överben bland annat från sparkar från ston när han var hingst och så går han nu med unghingstar så det är en hel del smällar i hagen. De överbenen har han aldrig besvärats av det minsta.

Jag skulle inte heller bry mig så mycket om överbenen.

Liknande trådar

Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 955
Senast: Sesca
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
19 507
Senast: MML
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 190
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 337
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar