Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
för att väldigt många hästar funkar rätt bra på det. Eller för att folk inte kan rida på en hand ordentligt och därför rider mkt på två händer på ett stångbett.
Har du en egen definition av stångbett då? Ett stångbett kan ha fasta eller rörliga skänklar. Ett stångbett är det när det finns skänklar.Jag använder ENDAST stångbett med fasta skänklar, annars är det inte ett stångbett i min värld, bara ett sätt att få ett skarpare tränsbett.
/Emmi
Det är ett beteende som jag inte förstår om jag skall vara ärlig, visst, det händer att jag ibland rider nått varv på två händer om junior av någon konstig anledning får för sig att gå på bogarna eller när han blir trängd i framridningsridhuset, då kan jag "panik"styra honom på två händer, annars händer det aldrig för mig.
För att tävla dressyr måste man i och för sig ha nosgrimma enligt TR. (vet inte varför) men man behöver inte ha en aachennosgrimma. Det går utmärkt med en vanlig engelsk.
För att tävla dressyr måste man i och för sig ha nosgrimma enligt TR. (vet inte varför) men man behöver inte ha en aachennosgrimma. Det går utmärkt med en vanlig engelsk.
Det har du väldigt rätt i faktiskt.
Jag tycker bara att det är beklämmande att se framför allt Reining (OBS INTE ALLA) och Pleasure (OBS INTE ALLA) som drar ihop nosgrimman så mycket det går, plus att de stoppar in en så stor stång som möjligt, gärna med graman också och sen drar och och sparkar de så mycket de orkar.
/Emmi
Precis som du så spänner jag alltid för löst (uppvuxen med en mamma som alltid sa två-tre fingar emellan!),