Ni som syr egna kläder till tävling

L

Linnzan

Vart hittar ni mönster och inspiration? Följer ni årets färger??? Vart hittar ni alla kuliga detaljer?? små stenar och paljetter mm?
Har ni som sytt själva några tips och fina bilder att visa?? Allt från halterkavajer till skjortor... ja allt som ni skapat.. Tycker det verkar as kul att sy själv:)

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Ni som syr egna kläder till tävling

ingen som vill skriva?

jag har lust att sy, men MÅSTE ha mönster å skit.. kan verkligen inte sy på "tu man hand" ;)

samma här... behöver oxå mönster

Puffar upp. vill också gärna ha mönster

*kl*

Jag syr egentligen inte själv, utan jag köper skjortor/väster och syr om dom samt "piffar upp" dom.

Lätt som en plätt:) Svåra är väl att hitta bra skjortor/västar, men på second hand brukar det finnas hur mycket som helst.

Jag köper paljetter, knappar och dyl. i välsorterade syaffärer eller på postorder.

Ska fota..

Lycka till!

Gilly

Mamma har köpt mönster från www.suitability.com, de har mönster till lite allt möjligt (sidan och mönstren är på engelska). "Bling" från en webbutik, och tyg från en tygaffär i stan.

Bild på en färdig blus: http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_20/11320000-11329999/640x480/11326977.jpg

Tack!

Har redan hittat massa mönster jag vill ha :banana: :bump:

Vad är det för mönster som din är sydd efter? Jättesnygg föresten!

Jag har sytt en blus, utan att använda mönster. Istället tittade jag på lite olika tröjor, tog mått från de som passade bra, och mätte mig själv på relevanta ställen. Och med hjälp av det så ritade jag ett eget mönster. Allt går bara man är lite kreativ :D
Jag är inte alls särskilt bra på att sy egentligen, minns knappt vad jag lärde mig i syslöjden :angel: Så resultatet är ganska amatörmässigt (åtminstone om man tittar lite närmare).
Köpte tyg och strass i en vanlig tygaffär. Tänkte inte på vilken färg, utan tog ett tyg som jag tyckte var fint.

Här är blusen i alla fall (har ju visat den många gånger förut)

Men den är ju väl värd att visas så det gör inget tycker jag!

Ja du!!! Lyckas jag så där bra med mina kunskaper så kommer jag bli super stolt :smirk:
Jag är inte nå bra på att sy men vill nu absolut lära mig!!!!:)

Vart hittar ni mönster och inspiration? Följer ni årets färger??? Vart hittar ni alla kuliga detaljer?? små stenar och paljetter mm?
Har ni som sytt själva några tips och fina bilder att visa?? Allt från halterkavajer till skjortor... ja allt som ni skapat.. Tycker det verkar as kul att sy själv:)

Inspiration! Finns lite överallt,, detta set har mamma och jag komponerat ihop, gissa om vi letat som tokar efter den riktigt gula färgen och kvaliten på tygerna! En del är nysytt, en del är omgjort och tja, det finns mer på min användare i Pixbox.

På bilden är det en av flera kombinationer som man kan använda genom att variera slinkis under eller olika västar över!

eller helgult ! (gla påsk ;-)...)

eller med svart väst

för att se mer av kläderna klicka på någon av bilderna!

Senast ändrad av en moderator:

är det ett överdrag till pad eller en filt???
Ser att det är några som syr överdrag... ligger de bra???

Den gula padden är sydd i fleece med bordsfilt innuti så man får ha en under padd under, blir lite som en filt.
Vi har en knallrosa och en ljus turkos oxå :rofl: med matchande blusar!

Liknande trådar

Fritid Är det fler än jag som tycker det är kul att sy lite? har sytt en del hästgrejer och även någon liten klänning till dottern. Just nu...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
22 921
Western Är lite nyfiken o se bilder på er som har sytt era egna show kläder, tex piffat upp en skjorta inför tävling ;) Lägg gärna upp lite...
Svar
12
· Visningar
2 144
Senast: Ginne
·
S
  • Låst
Utrustning Eftersom det blir svårt att hitta i den förra sytråden startar jag en ny. Här lägger vi in sådant vi mer eller mindre skapat själva...
22 23 24
Svar
472
· Visningar
60 781
Senast: Sparf
·
S
Utrustning hejsan jag gillar att sy och framför allt designa lite annorlunda saker till häst. det började som en kul grej, men nu börjar det bli...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
7 419
Senast: fjordtokan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka