Sv: design idesprutning
hej
visst kan jag göra det
denna exprimenterade jag med i går, nu är det ju så att ju tjockare ett material är så måste jag dr er hastigheten på det som ska sys, men här är enhörningen ca 13X16 cm och hade jag broderat den på något tunnare typ en vindjacka så hade den tagit ca 50 minuter, nu tog den enligt maskinen 68 minuter, fast sedan ska man lägga till tiden det tar att byta trådrullar, och jag e ganska långsam, vilket smanlagt tar ca 5-6 minuter, men halvera den tiden för en frisk människa. totala arbets tiden däremot blir väl ca 10 min extra, med spänna båge, montera schabraket och sedan renklippa.
Mycket rosa nu jag som haaatar rosa. men men...
Här är dagens projekt, gjorde den klar i datorn i går, och ska brodera ut den i dag. denna är ca 20X20 enligt datorn ska den ta 159 minuter att sy på ett schabrak, men så är det 14 färgbyten o räknar man 1,5 minuter per färg mm så tar det lite tid.
fast det gör inget för mej med tiden , jag tycker det bara är roligt att först kanske skapa brodyret i datan få det att växa fram där, fnula på roliga ideer, som denna med baletten, kommer från en dröm jag hade för ett tag sedan om en tjej som dansade balett med hästen som partner, den har legat o gnott i huvudet ett tag o igår tog den form, ska bli kul att se den växa fram som en talva, det är en utmaning att se om den kommer göra sig på ett Schabrak. undrar om jag ska ändra färgerna så den passar min häst, men det känns lite ironiskt eftersom jag inte kan dansa.
men så är det hälfetn av allt man broderar hamnar i en säck i källaren, för man inte vet vad man ska göra med det, det är bara så himla kul att återge en tanke, en dröm man haft, eller bra få inspiration. hmm varför ligger jag i sängen fortfarande nu vill jag ju börja brodera...
just det ska jag kanske ta ett litet exempel oxå.
kittylindorna tog 16 minuter vardera att göra o med 4 frgbyten så säg 19 minuter styck utan att räkna montering o klippning .
ma får inte vara stressad o tro man hinner hur mycket som helst.
Att tex skriva för o efternamn på ett Schabrak tar ca 22 minuter, o slipper färgbyten..