design idesprutning

Sv: design idesprutning

Jag ser inte dina inlägg som en annons iaf. För du vill ju bara ha olika ideer på brodyrer.
 
Sv: design idesprutning

Funkar Photoshop? Fast det är ju inte vektorbaserat..(eller jag kan inte använda vektor i det iaf) x) Vilket format bör filen sparas i?
 
Sv: design idesprutning

du kan spara bilden i vanligt jpg.
så om jag får se bilden rå så kan jag hjälpa dej på traven lite, roligt om folk försöker göra lite nytt på marknaden
om du vill ha den hjälpen sänd mej ett pm så skickar jag min mailadress så ska jag försöka hjälpa dej
 
Sv: design idesprutning

Funderar på att göra nåt, men just nu känner jag inte för det :)
 
Sv: design idesprutning

tack
det kändes inte så kul, mn nu känns det bättre, det är väl det som är så svårt med skrift det är fritt att tolka

Tack för dina ord
 
Sv: design idesprutning

tycker btw inte heller att det liknar en annons :)
 
Sv: design idesprutning

Som sagt; på förekommen anledning.

Jag har raderat förfrågningar om beställningar etc, vilket inte kan tolkas som annat än att några tyckt det verkade som en form av annonsering.
 
Sv: design idesprutning

Vad fina brodyrer! Gillar grimman o Kitty lindorna :D
 
Sv: design idesprutning

*lånar knapp*

Något jag skulle uppskatta mycket vore om man kunde köpa "set" i samma färg och brodyr, gärna något som är personligt. Tex. i mitt fall skulle det bli grönt schabrak, lindor, ländtäcke, väst etc. med en drake på, min häst har gått under namnet "Drak-Ulla", för andra var det ett öknamn men för mig är hon min egen lilla skyddsdrake :love: Och grönt är "vår" favoritfärg.

Boxgardiner i andra färger än marinblått (som verkar vara den enda färg som finns att köpa på dem!) och med en enkel bild av den egna hästen eller kanske med stamtavlan på vore tufft! Ländtäcke med texten "kan du läsa det här är du för nära" kanske, eller ett schabtrak med flames på *spånar vilt*

Och eftersom jag står med en fot bland hundfolket också kan jag tipsa om att halsband med namnbrodyr eller text som "försvarsmaktshund" eller "top dog" är poppis, liksom tjänstetecken (= en "väst" som hunden har på sig vid viss träning och tävling) i egna färger och med text/bild på. Jag skulle gärna ha nån brodyr på hundens täcke också.
 
Sv: design idesprutning

hej hej gillar dina broderier skitsnygga!

Jag undrar hur lång tid tar det att göra ett broderi?
kan du inte lägga upp en bild på tex en lite bild och en stor och skriva under hur lång tid det tog?
 
Sv: design idesprutning

hej

visst kan jag göra det

denna exprimenterade jag med i går, nu är det ju så att ju tjockare ett material är så måste jag dr er hastigheten på det som ska sys, men här är enhörningen ca 13X16 cm och hade jag broderat den på något tunnare typ en vindjacka så hade den tagit ca 50 minuter, nu tog den enligt maskinen 68 minuter, fast sedan ska man lägga till tiden det tar att byta trådrullar, och jag e ganska långsam, vilket smanlagt tar ca 5-6 minuter, men halvera den tiden för en frisk människa. totala arbets tiden däremot blir väl ca 10 min extra, med spänna båge, montera schabraket och sedan renklippa.
Mycket rosa nu jag som haaatar rosa. men men...
22501138.jpg



Här är dagens projekt, gjorde den klar i datorn i går, och ska brodera ut den i dag. denna är ca 20X20 enligt datorn ska den ta 159 minuter att sy på ett schabrak, men så är det 14 färgbyten o räknar man 1,5 minuter per färg mm så tar det lite tid.
22469464.jpg


fast det gör inget för mej med tiden , jag tycker det bara är roligt att först kanske skapa brodyret i datan få det att växa fram där, fnula på roliga ideer, som denna med baletten, kommer från en dröm jag hade för ett tag sedan om en tjej som dansade balett med hästen som partner, den har legat o gnott i huvudet ett tag o igår tog den form, ska bli kul att se den växa fram som en talva, det är en utmaning att se om den kommer göra sig på ett Schabrak. undrar om jag ska ändra färgerna så den passar min häst, men det känns lite ironiskt eftersom jag inte kan dansa.

men så är det hälfetn av allt man broderar hamnar i en säck i källaren, för man inte vet vad man ska göra med det, det är bara så himla kul att återge en tanke, en dröm man haft, eller bra få inspiration. hmm varför ligger jag i sängen fortfarande nu vill jag ju börja brodera...

just det ska jag kanske ta ett litet exempel oxå.
kittylindorna tog 16 minuter vardera att göra o med 4 frgbyten så säg 19 minuter styck utan att räkna montering o klippning .
ma får inte vara stressad o tro man hinner hur mycket som helst.

Att tex skriva för o efternamn på ett Schabrak tar ca 22 minuter, o slipper färgbyten..
 
Sv: design idesprutning

Något jag alltid fantiserat om att ha är ett schabrak med tribaler på .Min tankar var då ett vitt schabrak med svart kant och svarta tribaler på båda sidor och vita lindor med samma svarta tribaler på.

stilrent och samtidigt orginelt och effektfullt. :)

Nått annat jag skulle gilla är Dana's Doodles hästar. (googla namnet)
Broderade på typ allt i som går att brodera på i hästväg.
 
Sv: design idesprutning

Du gör mycket fina saker! Kan tänka mig att det är superkul med en brodyrmaskin, har man nått som inte är broderat då? :D

En sak som jag tycker är snyggt är tex hästens namn i olika färgfält där namnet har samma färg som motsatt sida? Krångligt skrivet men jag tänker mig ett täcke med två olika fält i två olika färger och att man broderar namnet över där färgen ändras och använder motsatt sidas färg! (ser att det fortfarande är konstigt, men kommer inte på bättre sätt att skriva på)

Annars tyckte jag också att det var en kul idé att brodera en häst som liknar enns egen:D
 
Sv: design idesprutning

didellidone!!
jag har stygnsatt ett teckensnitt med tribaler, så ett vitt pösigt o mjukt schabrak fick dotterns o hästens namn broderat med en flame häst i tribalstil på andra sidan, vad roligt att fler än jag gillar detta, nu bidde jag glad
 
Sv: design idesprutning

hmm jag förstår inte riktigt ska den ena sidan vara i en färg o den andra i en o brodyr i kontrast eller är jag lite ute o cyklar??

jag använder just mycket färg som finns, idag tex så broderade jag ett kiltmönstrat ridtäcke , med en yttepyttig avikande kantfärg som fick styra brodyrens färg, sådant tycker jag e kul. eller tex när jag syr vändbara paddar så broderar jag i den andra sidans färg, typ innan jag syr i hop så man kan använda båda sidorna.. sådant tycker jag är roligt

eller att matscha exakt hästens färg i brodyr på tex ett svart schabrak, gjorde det till en fux en gång o det vart döds läckert, färg är roligt..
 
Sv: design idesprutning

Jag tror att hon menar att det ska broderas såhär:
Röd text på Blå bakgrundBlå text på Röd bakgrund, dvs när texten går över bakgrundsbytet och då byter den även färg
 
Sv: design idesprutning

Jag tror att hon menar att det ska broderas såhär:
Röd text på Blå bakgrundBlå text på Röd bakgrund, dvs när texten går över bakgrundsbytet och då byter den även färg

Precis så ja :D Bättre förklarat än vad jag gjorde :angel::bow:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp