design idesprutning

Sv: design idesprutning

kl


åh vad roligt nu får jag en nytändning.
Att fixa så hästarna matschar den egna är ju plättlätt.
ofta får man typ att hästen ska vara ett dressyr ekipage i frack och sedan ett foto på hästen, så fixar man o trixar så att hästen får samma färg o teckning som den levande hästen.
sådanna brodyr jobb tycker jag är jätte roliga, sitter just nu o broderar en stegrande lipizzaner i full wienna mundering, jätte roligt är det. speciellt som en lip ägare ska ha skjortan sedan. jag tjuvkikade på hemsidan så jag skulle se så att hästen blev så lik som möjligt. det är alltid kul när folk säger jamen det är ju min häst,,,

åhhhh nu fick jag lite inspiration, hihih lille skutt det e ju en söt krabat hade aldrig själv kommit på att den kunde användas till hästar

tack snälla gulliga som tar er tid o hjälper mina grå på traven

för övrigt gillade jag iden med ekipage på benlindorna, den tar jag med taxsamhet emot o laddar maskinen genast...
heheh jag har en sadel som jag älskar enormt mycket så jag stygnsatte en jaguar så nu har en omgång av Grodans vita benlindor silverfärgade Jaguarer på sig o det vart riktigt snoffsigt. såklart har han ett matchande schabrak.
han har nog fler schabrak än jag har tröjor. host host.

skottsk rutigt, fick jag göra en del schabrak i spec åt min dotter, som är punkare...alltid roligt att ha originella saker. ska köpa en stor kiltnål o sätta på sidan hade jag tänkt.

oj nu måste jag rulla bort till maskinen.
kanske kan dra igåg detta nu, åhh vad skönt att få något att göra igen...
än en gång tax o fortsätt gärna inspirera, kanske jag får kalla upp ideer efter er sedan??
 
Sv: design idesprutning

Jag tillexempel skulle vilja ha ett Grått fleece täcke som det står hästens namn (skimra) och typ en morot eller äpple på sidan.

Så man kan ha en liten sak som har med hästen att göra
tex om hästen ofta sliter sig/rymmer kan man ha ett trasigt grimskaft som bild.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: design idesprutning

Åhh, lucky you :love:
Skulle ge mkt för en sån där apparat!

Skulle vilja ha benlindor och schabrak med mitt ridsportsdistrikt logga på, vita benlindor med broderad dressyrhäst, skjortor, västar, jackor, pikér och tröjor med mitt namn och distriktets logga på+massa roliga schabrak och täcken med små söta disney/hello kitty/bamse figurer på :love:
 
Sv: design idesprutning

kl
åh vad roligt med ider
jo man får ge bra mycket för en sådan här maskin, o när man köpt den så vill man ha mer o mer o mer, vågar inte räkna ihop hur enormt mycket det har kostat, men det är tack vare maskinen jag har fått upp rörligheten i mina fingrar, så för mej är den guld värd..

till en annan fråga om att jobba med detta, vad är bäst

att ha ett lager med uppbroderade saker man beställer direkt av befintligt lager.
eller att man helt bestämmer sitt eget själv?

jag kommer ju alltid fortsätta med att brodera på folks egna saker bara de är rena. men vilket skulle vara mest lockande.

att man har ett standar o att man även kan special beställa, eller ligger tjusningen i att kanske köpa sitt eget typ täcke o sätta sig o designa själv o jag bara gör??

vad skulle du råda mej till att göra. jag kommer aldrig kunna jobba full tid med detta utan bara ett par timmar dagligen. så någon större satsning e det ju inte tal om.

Innan jag hamnade i rullstol tecknade jag massor, synd att jag inte kan det längre då hande man ju kunnat göra lite orginella brodyrer som ingen annan kan göra, för det e ju ganska många som pysslar med brodyr.

hmm men en morot kan jag säkert få ihop, det var en kul ide, tax.
 
Sv: design idesprutning

host oj hoppsan
nu e det många som gillar enhörningar. kollade o jag har ju massor av enhörningar, vad är det man tänker på när man säger jag vill ha enhörning, ska dom vara vackra, roliga, typ "teknade" söta,lång linjerade, knubbiga, barnsliga eller vad?.

jag har just gjort en på beställning i rosa och lila man på vit kropp med konturer i glittrande silver. och det var den sista jag trodde skulle användas men av alla massor var hon säker just den skulle hon ha.

jag e oxå farsinerad av enhörningar, ända sedan jag såg filmen Legenden, jag däremot vill ha dem vackra med långa manar och vitt o pärlemor , kanske lite silver inslag.

jag e nog inte så bra på detta för sådant jag tror är hel fel är sådant folk vill ha. hahahaha
 
Sv: design idesprutning

Jag är helt inne på samma linje som du när det gäller enhörningar. Vackra med böljande man, men jag undrar om det skulle passa med guldinslag istället för silver. Vad tror du? Om man har mässingsdetaljer till hästens utrustning i övrigt skulle det nog passa.
Kan man beställa något sådant av dig?
 
Sv: design idesprutning

hmm ballt det måste jag prova, jag har en massa metallic tråd, i guld, mässing, koppar osv, varflr skulle inte det kunna gå, med typ stort sammetsbrunt öga fnula fnula
 
Sv: design idesprutning

Enhörningar ska vara vackra! Ståtliga och kraftfulla!

Hade jag beställt, så hade jag velat designa bilden själv, men kanske köpa ett nytt shabrak (av dig då) och få den ditbroderad sedan hemskickad :)
 
Sv: design idesprutning

kl

är detta en bra typ av enhörning???
22445762.jpg
 
Sv: design idesprutning

Ja, fast tydligare skuggor är inte fel:P
Personligen gillar jag kraftigare enhörningar, smala vita hästar påminner mer om den flygande pegasin ^^

Även annorlunda enhörningar är kul:P Enligt sägnen har de ju tex hjotbakdel och lejon svans.. eller en helt egen färgsättning mm :)

)på tal om enhörningar är min muspekare just nu en enhörning med blod droppandes från hornet..det kanske berättar mer om min smak? >_>)
 
Sv: design idesprutning

Riktigt vacker!

Jag blev när jag läste igenom tråden riktigt sugen på ett mörkt olivgrönt schabrak med silverpasspoal och nåt fint kantband med en enhörning i vitt och silver.. skulle inte det vara lite snyggt?
En stor och kraftfull enhörning ska det vara, med meterlång man :angel: Och stora kloka ögon.
 
Sv: design idesprutning

ritar du så kan jag stygnsätta...men håll dej helst till svart o vitt så broderar man i färg sedan.
jag själv som är lit åt goth hållet gillar väl inte allt för puttinutt heller
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: design idesprutning

Har ide torka.. :3
Men fattar inte riktigt hur stygnsättning etc funkar.. rent svart/vtt eller gråskala? :3
 
Sv: design idesprutning

Jag blev bra nyfiken på detta med brodering och hela rulliansen, lät spännande!
Vad kostar en sådan apparat egentligen? Är det svårt att lära sig? Har du hållt på med det länge?
Det du har gjort ser helt fantastiskt ut, du är verkligen jätte-duktig!
 
Sv: design idesprutning

Wow vilka otroliga saker du gör!
Skulle man kunna beställa något från dig?
För de hade varit väldigt kul!

Jag hade kunnat tänka mig att ha något "flott" typ som ett rött schabrak med en guldig, stegrande häst hade inte varit illa, de är kanske någon sorts inspiration? :)

Hur som helst så verkar rengbågens färger funka i affärer, alla roffar åt sig de som sjutton XD
Så varför inte rengbågar? För hade du isf sålt de hade du tjänat en hel del på de kan jag säga :)
 
Sv: design idesprutning

Jag skulle tycka det var jättefint med stilrena saker på lindor och shabrak, kanske en liten ros eller ett vacker snirklig typ 1700-talsinspirerad slinga på schabrak och lindor. Och att matcha det :love:.. Eller en lilja?

Man kanske inte behöver betona just hästar bara för det är hästar man håller på med. Snarare kan man ge fina associationer till annat vackert. Just blommor känns ganska rätt även i sammanhang. En expressionistisk tavla kan naturligtvis också vara snygg, men kanske inte på lindor.

Just nu är jag mary poppinsbesatt och skulle älska henne på vad som helst till hästen :D hahaha

Tänk vilken ikonisk figur! och vad glad man skulle bli av ett schabrak med den här... Fast bara med henne såklart :love:

Mary-Poppins_302_473.jpg


360_Mary_Poppins_Chimney_Sweeps.jpg


eller de här! :D hihi
 
Sv: design idesprutning

hejsan
ja det e ingen billig hobby
det kostar ca 100,000, med maskin, data program oh tillbehör, sedan flyter det ju på i material kostnad hela tiden. ska man sedan ha tag på olika brodyrer så kostar dem, man kan köpa på internet eller på cd skiva typ. dom e inte billiga man får jaga reor.

jag köpte min inte för att jobba med det utan som sjukrehabilitering när jag hamnade i rullstol, jag var ganska konstnärlig innan o målade mcket, så med maskinen kunde jag måla igen, fast med tråd. dessutom blev jag markant rörligare i händer o armar.
nu tar jag o broderar åt andra i liten skala mest som terapi o för att det är rå himla roligt. men tankarna finns att försöka börja jobba ca 1-2 timmar om dagen med detta. det vore kul att få ett jobb igen, men på mina egna förutsättningar att jag kan vila när jag behöver, som nu kan jaginte sitta uppe mera än 3-4 timmar i sträck. så ett vanligt jobb går inte, men jag hatar att vara sjukskriven.
tack för berömmet det värmde!

jag har hållt på i ca 1,5 år

svarar lite på stygnsättning.
anledningen till att man vill ha skarpa färger o gärna vectorbaserat när man stygnsätter är för att motivet ska bli så bra som möjligt. eller att man håller sig till avskilda färger.
enligt datorn kan en ärg som vi se den enfärgad, splittas upp i tex 18 nyanser, vilket blir svårt för datan att ge ett klart slutarbete, det blir grötigt, därför gör man enkelt som man sedan bygger på
här är ett exempel på en enkel bild. som är lätt att göra.
det är en gammal teckning jag gjort som vi senare stygnstt
22431024.jpg

klart avgränsande fält blir snyggast, så tar man scahtteringar sedan. gråskalor och skuggningar blir ganska fel i första stadiet.


vilken tur att jag frågade er.
så mycket kul jag aldrig hade kommit på själv. det har mest varit serie figurer eller hästmotiv, så att chansa på HK var nytt för mej, och så kommer det en massa kul saker, som tips. idag blir en rolig tänkar dag.

Jag har lagt ut lite av mina saker till salu här på buke , men det är aldrig någon som hört av sig, så jag trodde att hästfolket tyckte sådant var hel trist. vart lite deppig o trodde att jag var helt fel ute. men råkade läggaut lite på en auktions sajt o där var det mera sug. så jag blev så himla glad över gensvaret här.
tex hello kitty lindorna fanns på annons på buke i 2 dagar utan ett svar, medan på den andra siten var de sålda på 12 minuter eller hur var det Palle??och jag som tänkte slänga dom i pappers korgen när ingen ville ha dem, men tänkte jag kan ju prova som en nödlösning, trodde folk tyckte de var hur fula som helst i rosa med en vit katt på.
jag tycker det ju är roligt att göra lite originellt, man tröttnar på att brodera namn, fast det e en himla bra stöldmärkning, mina saker får alltid vara i fred, kanske inte så kul med att ta sker med grodor broderat o min hästs namn ppå allt. har fått lite sura komments som just måste allt vara broderat i ett stall där allt som inte var broderat råkade försvinna.

själv gillar jag Betty Boop :-)
 
Sv: design idesprutning

Kanske inte så konstnärligt direkt,men jag såg att ASVH hade ett schabrak på falsterbo som jag inte hann köpa. Skitsur är jag för det men jag kommer att köpa ett, men jag vill ha matchande lindor med samma logga (både det blåa och vita). Såg inte att de hade det.. Kanske det kunde vara en idé att ringa dem och fråga om de inte vill göra en beställing, om det nu går att tjäna pengar under rehabiliteringen? (så kan jag beställa av dem sedan) Annars, kan man använda en sådan logga utan att fråga föreningen om lov?

Jag gillar också text.. Så någon intelligent vald tjusig text (dikt, kloka ord eller vad det kan vara) hade gärna fått pryda mitt schabrak och snyggtäcke.
/U
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp