design idesprutning

Sv: design idesprutning

nej
man kan inte ta någon annans logga och börja brodera den!
det är tok förbjudet. man kan brodera sådant man köpt rättigheten att brodera, och man kan brodera egna original stygnsättningar.

men de kanske blir glada för ditt förslag o tycker att det är en jätte bra ide, och alla kan få tag på ett matchande set!

Jag är ju bara en som hobby broderar, det finns ju dem som har riktiga bjässar till maskiner som klarar o brodera 6-12 alster på en gång och de kan ju ta åt sig större brodyr uppdrag. för tex föreningar.

jag fnular med en brodyr om dagen typ och gör gärna inte samma sak flera gånger för då börjar det bli tråkigt. så jag vill inte gärna göra sådant även om jag skulle få köpa rättigheten.
Att pyssla med brodyr för mej är som att gå på gymmet för er andra. så det måste vara lite roligt o inspirerande ..
tjäna pengar gör man inte, när jag broderar brukar det bli material plus slitage på maskinen, så kanske jag får en 5a över i vinst. så det e helt ok tycker fk. Så det är inte för att bli rik jag broderar, jag måste dagligen träna mina händer för att de inte ska bli stela o förlamade igen.och det är roligare att byta trådar, än att rulla bollar mm, men till slut så har man broderat på allt, så då behöver man hitta på nya projekt.

För mej handlar det dessutom om att kunna prestera något själv ( ioffs behöver jag massa hjälp av mina personliga assistenter när jag syr eller broderar) men det är så roligt att ha kunnat säga den har jag gjort, spec när man annars inte kan göra så himla mycket själv.
 
Sv: design idesprutning

Tack för ditt svar!
Hua :eek:, det var ingen billig hobby nej, men jag flrstår att det för din del verkligen är värt det.

Lycka till med allt, vem vet, snart får du kanske massor med PM från bukefalister som vill ha något broderat :), för jag är inte sen att nappa på det, ska bara komma på något ruskigt fyndigt först.
 
Sv: design idesprutning

Själv kollar jag aldrig annonser här, kanske fler med mig som inte gör det? :3 Och därför det inte blir sålt...

Tycker det är jättesnygga saker^^
 
Sv: design idesprutning

Jag har ett par fleecelindor med just enhörning på....

Specialbroderade åt mej av ett företag för flera år sedan, går inte att få tag på längre :angel:

9540155.jpg
 
Sv: design idesprutning

johodå.
den finns ute som gratis broderi på nätet.
det e ju inte en av de värstaste snygga enhörningarna, men den finns
 
Sv: design idesprutning

Åå vad roligt det verkar att ha en sådan maskin! :laugh:
Jag hade, precis som Sputnick skrev, supergärna velat ha en söt seriefigurshäst som liknade min egna!! :love: Kunde passa på både schabrak och täcken!
Om jag skulle beställa något hade jag nog tyckt att det var roligast att beställa något helt efter egna önskemål, istället för att beställa ifrån ett lager! Då kan man ju få det precis som man själv vill!
En annan sak jag gärna skulle ha är en enkelt tecknad häst som sprang dressyr längs kanten på schabraket! Kunde ha likadana på benlindorna kanske! Länkar till bilder ur Dressyr med Lussan, där det finns söta tecknade hästar, så du ska förstå hurdana jag menar! :) Väldigt dålig bildkvalité, men detvar mest för att man skulle förstå!
http://www.pixbox.se/pic_show_id22465713.html
http://www.pixbox.se/pic_show_id22465712.html
 
Sv: design idesprutning

kl
här kommer min favorit, för jag gillar oxå det där lite kuliga...
22466079.jpg
 
Sv: design idesprutning

hihi, den har jag som modellhäst!

Jag skulle gärna ha schabrak med något kuligt fjord-,arab-eller travarmotiv, typ Lena Furberg.
 
Sv: design idesprutning

Lena Furberg har inte clearat brodyr filer mer än till hööks så det kan man tyvärr inte göra, tråkigt nog!
jag väntar ivrigt på att hon ska släppa en kollektion, då köper jag den kosta vad den kosta vill!
 
Sv: design idesprutning

*knapplån*

På förekommen anledning (jag har raderat ett par inlägg) lägger jag in en brasklapp. Blir det för mycket förfrågningar att tråden tolkas som en annonsering av läsarna kommer den att tolkas som reklam och diskvalificera sig.

Lovis
moderator
 
Sv: design idesprutning

:love:Vad med My Little Pony?!
Dom var mina stora favoriter när jag var liten. :)
Älskar fortfarande My little Pony.
 
Sv: design idesprutning

det som krävs är en bra bild med rena färger och linjer. är den inte det tar det timmar att sitta o förarbeta i typ ritprogram.
sedan skaden helst vara vector baserad, så att mjka linjer förblir mjuka även i brodyren.
sedan behövs ett Digitizer program, det finns allt från hemma hobby ( dåliga) till proffs program. och detta tar tid.

det är ofta killar gillar att göra dessa program, då det e en massa data jobb, debästa stygnsättarna i världen är killar som aldrig broderat ett stygn hihihi
man kan ioffs ta från ett kort oxå, men då blir resultatet mer som en kolteckning. typ i mit första bildinlägg på min hund, svårt men möjligt att göra.

roligt om fler börjar lära sig stygnsätta, det finns knappt några i sverige som gör detta, vilket vore en bra yrkes kariär, för vi brodyrnördar lägger ner massor av pengar på att köpa brodyrer.

så är man duktig på att rita, pilla med bildprogram. köp ett digitizer = superjobb.
 
Sv: design idesprutning

om någon uppfattat mitt inlägg som annonsering, ber jag hemskt mycket om ursäkt. det har verkligen inte varit min avsikt!

Att brodera ligger mej enormt varmt om hjärtat, det är ett livsnödvändigt för mej.
men jag har nått lite kulmen för vad jag kan brodera på. när familjen försynt påpekar att nej mams jag behöver ingen brodyr på just de här kläderna inser man att man måste hejda sig.

ideerna stod stilla och man ville göra något mera, så jag broderade lite hästsaker, som ingen tycktes uppskatta,efter anonsering. så jag undrade vad folk skulle uppskatta för att kanske kunna bli en pruduktiv människa igen, att vara en föredetting gör en inte så himla glad, jag vill jobba. och brodyr klarar jag i liten skala. men om jag ska klara att få till ett jobb så måste jag ju veta att det går att göra innan jag drar igång.

därav tråden, vad gillar höästägarna, hur vill hästägarna köpa mm
jag ville lära mej mera, är det möjligt att folk är så intresserade att jag skulle kunna jobba med detta 1-2 timmar om dagen.

Jag har avsiktligt ignorerat att svara på folks frågor om jag broderar på beställning för att det inte ska ses som reklam. utan just en ideesprutning. jag trodde det var ok, med tanke på hur många frågor det finns i forumet om andra services de planerar att utföra,och även gör.

men om tråden inverkar negativt på forumet, så ber jag er ta bort den. jag har redan fått så mycket av alla som svarat, höjt självförtroende, en spark i baken och massor av roliga ideer och dem tackar jag varmt för.

Ber om ursäkt!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp