Ni som säljer ston...

Sv: Ni som säljer ston...

Jag hade skrivit stam,meriter och allt annat viktigt i min annons. Stoet är väl meriterat och det finns väldigt spännande ston bakåt. Fick riktigt många svar på min annons, men ingen var särskilt stam intresserad. De ville ha ett sto som var lätt att få dräktig, sammanfattningsvis.
Därför har jag tänkt skriva "bra stam" eller liknande i min nästa annons

Fast... vad har du att förlora på att skriva "Bra stam, e..., u...,ue..." istället?! Så blir ju alla köpare nöjda...

Ser inte det som att förlora något utom, som jag skrev innan, chansen att istället få berätta om hästen helst per telefon

kl

För någon vecka sen fick jag ett erbjudande om att köpa ett avelssto för "bara" 5000 kr via en bekant (som jag trodde var vettig men nu undrar jag:D).

Jaha sa jag.Vad är det för stam?Hon visste inte riktigt men morfar hade sprungit in mycket pengar,trodde hon.I trav......

Men du,sa jag,jag håller ju inte på med trav alls.

Jo men hon är ju bara 8 år säger människan då.Och hon kan ju få många föl än.

:rofl:

Påminner mig om när jag annonserade efter avelsston för några år sen. Ett av mailsvaren jag fick var "Tyvärr har jag inget sto men en hingst till salu". Ok.... :cool:

kl

För någon vecka sen fick jag ett erbjudande om att köpa ett avelssto för "bara" 5000 kr via en bekant (som jag trodde var vettig men nu undrar jag:D).

Jaha sa jag.Vad är det för stam?Hon visste inte riktigt men morfar hade sprungit in mycket pengar,trodde hon.I trav......

Men du,sa jag,jag håller ju inte på med trav alls.

Jo men hon är ju bara 8 år säger människan då.Och hon kan ju få många föl än.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga...
47 48 49
Svar
967
· Visningar
11 924
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 812
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 700
Senast: Stereo
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
3 009

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka