Ä
Ängslig
Sv: Ni som påstår att trav är djurplågeri
Jag tänker ju inte be om ursäkt för att jag inte läst varenda tråd där folk har skrivit sådant om du trodde det.
Men jag tror inte någon kunnig människa anser att en viss sport är mer tortyr för hästar än någon annan sport.
Det finns travare som springer med felaktig och framförallt felaktigt spänd utrustning också, likaså som det finns hopp och dressyr hästar med felaktig utrustning.
När man kommer till högre nivå i hoppning och dressyr tex så har jag knappt sett det användas överflödig utrustning som inte behövs. Det som används är ju för att hjälpa hästen. Och ni som stör er på fårskinn på benskydd osv kanske ska tänka på att det ju inte stör hästen. Tycker man det är snyggt så får man väl använda det.
Om du hade läst i mitt inlägg så hade du sett att det riktar sig till de som påstår att travet är djurplågeri. Dvs de "ridfolk" som varit här inne och påstått att deras sida varit så bra medan travet har varit djurplågeri. De är dem jag vände mig till, inte för att påstå att "min" sida är bättre.
Herregud. Jag är för fasen både rid- och travmänniska själv.
Du behöver alltså inte känna dig så himla träffad om inte du varit en av de som varit här inne och fört dessa diskussioner tidigare. Då hade du haft mer bakgrundsfakta. Så nästa gång kan du ju läsa både rubrik och inlägg ordentligt innan du hasplar ur dig att någon skulle vara bättre än någon annan. Det handar inte om det.
Det är dessutom inte alltid att hästen kör upp huvudet som är poängen på bilderna utan mer själva utrustningen som används och vilka reaktioner den kan föra med sig.
Jag tänker ju inte be om ursäkt för att jag inte läst varenda tråd där folk har skrivit sådant om du trodde det.
Men jag tror inte någon kunnig människa anser att en viss sport är mer tortyr för hästar än någon annan sport.
Det finns travare som springer med felaktig och framförallt felaktigt spänd utrustning också, likaså som det finns hopp och dressyr hästar med felaktig utrustning.
När man kommer till högre nivå i hoppning och dressyr tex så har jag knappt sett det användas överflödig utrustning som inte behövs. Det som används är ju för att hjälpa hästen. Och ni som stör er på fårskinn på benskydd osv kanske ska tänka på att det ju inte stör hästen. Tycker man det är snyggt så får man väl använda det.