Sv: Ni som påstår att trav är djurplågeri
Folk är olika. Du triggas (kanske) inte av pengarna. Ändå är det detaljer du "accepterar" eftersom det hör till sporten som jag själv inte vill ta så lättvindigt. Observera att jag gillar sporten och inte tycker den innehåller en hop med djurplågare för det - det är inget för -mig- att hålla på med och visst skulle jag önska att detaljer ändrades men det funkar inte för själva sporten.
Nu vet jag inte vad du gör med din hästar, men oavsett vad du gör, så om chansen skulle finnas att du har möjligheten att tjäna pengar på det du och dina hästar gör, skulle det ändra din hantering, utrustning, veterinärbesök, foderstater?
Jag gör inte detta för pengar, jag har mina hästar på samma villkor som de flesta andra, jag älskar dem, tillbringar massor av tid till att träna dem, ta hand om dem, gosa med dem osv.. Precis som de flesta andra, skillnande är att det kostar mig mer och jag har en liten möjlighet att få några kronor tillbaka.
Folk är olika. Du triggas (kanske) inte av pengarna. Ändå är det detaljer du "accepterar" eftersom det hör till sporten som jag själv inte vill ta så lättvindigt. Observera att jag gillar sporten och inte tycker den innehåller en hop med djurplågare för det - det är inget för -mig- att hålla på med och visst skulle jag önska att detaljer ändrades men det funkar inte för själva sporten.