Ni som lever med kronisk värk..

Sv: Ni som lever med kronisk värk..

Nej det är sant! Terapeuten jag träffade bedömde att det inte fanns någon vits att fortsätta för min del eftersom jag redan accepterat och levde som jag borde. Det hon erbjöd mej var att bara komma och prata ifall det var lite motigt då och då.
 
Sv: Ni som lever med kronisk värk..

Upplevelsen av smärtan och hur den påverkar vardagen kan man säkert påverka, dels genom att acceptera att den finns och genom att lära om sina tankemönster. Sjukdomen som orsakar den påverkas ju inte, men smärtupplevelse är ju inget definitivt utan kan ju variera mycket beroende på hu man mår psykiskt och i övrigt fysiskt. Lära sig hantera den biten ger definitivt bättre liv om man inte hittat det själv och kunna göra de saker som man gillar och ger glädje och därmed energi.
 
Sv: Ni som lever med kronisk värk..

Man får låsa in sej i ett rum och bara vara ifred! Det gör jag också;)
Jag skadade mej redan som 19 åring och har haft kronisk djävulsk smärta sedan dess, är 32år nu. Vissa dagar är det omöjligt att ens tänka tanken att gå ur sängen, men sambon stöttar och förstår eftersom han varit med hela vägen. Och det är nog viktigt att det finns en acceptans hos närstående.

Hoppas du finner en lösning! Försök hitta positiva glimtar och håll stenhårt i dem hellre än de negativa.

(Menar inte att jag tar dej som negativ, utan menar i all välmening)

Nej jag förstår precis hur du menar!:)
Ser mina små ljuspunkter här å där. Underbar sambo och en underbar grabb på 5år som älskar mig precis lika mycke sjuk som frisk.
Men när jag tittar i mitt medicinskåp så tänker jag... Hur i hela världen ska jag klara att sluta med detta ifall mina smärtor någon ger med sig.
Men de får man ta då. Har fast kontakt med en psykolog oxå som stöttar mig i allt. Så jag gör väl alla rätt jag kan tror jag.men min största önskan i livet idag är att en kväll kunna lägga mig i sängen utan att de gör ont sova en hel natt och vakna på morgonen utan att behöva ta tabletter från sängbordet de första jag gör!!
Men alla har vi drömmar.
Och alla vi som lever med mer eller mindre smärtor borde alltid kunna finnas för varandra och stötta varandra!!
 
Sv: Ni som lever med kronisk värk..

Som ett litet inlägg idag så ligger jag inlagd på operations avd 4 i Malmö nu.
MR röntgen av rygg och troligtvis akut diskbråcks operation imorgon..
Smärtan är olidlig trots flera försök att smärtlindra. Tappad känsel i underliv lårben och ner i fötter!äntligen fick jag träffa en läkare som tog mig på allvar och han skulle göra allt för att ändra min kroniska smärta till tillfällig smärta :)
Tar inget ut i förskott men man måste ju få hoppas!!
 
Sv: Ni som lever med kronisk värk..

Hur tar ni er igenom dagarna?


Jag låter problemen få minimalt utrymme/uppmärksamhet bla genom att ständigt fokusera på sådant som är livskvalitetshöjande.
Desto mindre jag låter mig känna av hur ont jag har/hur dåligt jag mår desto bättre mår jag.

Sedan undviker jag människor som mår dåligt och gärna upplyser omgivningen om deras krämpor och dåliga mående.
 
Sv: Ni som lever med kronisk värk..

Saraton är väl uppföljaren om jag inte är helt ute och cyklar.det är en av alla mediciner jag är insatt på. Full effekt på den kommer efter ca två till tre veckor enligt min läkare.har själv inga biverkningar av den dock inte heller upplevt ngn direkt bra effekt men har inte haft den så länge så jag hoppas den hjälper mig fram över.

Saroten fungerar inte lika bra som Tryptizol på mig, jag får äta en högre dos och det har medfört (högst troligt) att jag fått högt blodtryck?!
Jag har aldrig någonsin haft högt blodtryck tidigare snarare lågt eller väldigt lågt. Nu sist låga jag på 140/100 (eller hur man skriver?).

Med tanke på vad som skrivit om Tryptizolens biverkningar tidigare på buke, blir jag ju givetvis orolig :nailbiting::(
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp