Ni som lackat och målat själv

A

Aggepagge

Har precis fått hem min rockard nu, det är lite fix och plock på den då den är helt oanvänd. Dock är den väldigt fin:d Det är Håkan Lundmark som snickrat ihop den om jag förstått saken rätt.

ja ja, nu till saken, den är ju bara grundad. Jag har nästan helt bestämt mig för att låta den vara vit men hur har ni som lackat själv gjort? Har ni målat eller sprayat era vagnar? Känns som att det kommer gå åt en fasligt massa extrafärg om man sprayar? Men det måste ju vara lättare att få det snyggt?

Sv: Ni som lackat och målat själv

Första gången jag sprayade min rockard efter att den var byggd så använde jag (dumt nog) vanlig bil lacks färg eller ja påbättrings spray. I guld metallic. Den skavdes dock bort snabbt...
Efter det så tog jag sprayfärg som vi använde till en av traktorerna. John Deere Original färg,(fälg färgen) mao gul.Jag ville ha den riktigt ittergul och den håller än.Sprayade den för ca 2år sedan.
Gick åt ca 2-3 burkar för att få den i bra tjockt lager så det håller.
Att spraya gick snabbt och lätt.Kruxet var att måla fälgarna på däcken . Eftersom de är vita så fick jag pensel måla dom.Och där har jag hammarlack.Tidsödande men snyggt.
Sits och fotbrunns brädorna har jag svarta...Med motiv målning på ryggstödet baktill.Men det gjorde jag också med sprayfärg (vit) så jag hade skurit ut schablon först.

Jag vet att jag svarat i en tråd förut för länge sedan om vad de sa på mitt jobb, ett lackeringsföretag... Skall leta reda på tråden...

Hittar den inte... Men då frågade jag dem på jobbet om det var bäst att spraylacka med biltema färg eller penselmåla... Kommer inte ihåg svaret nu... Och jag är ledig till måndag...

Snygg! Jag tillhör den sorten som vill ha udda färg mao inte som alla andra har. Vanligast är väl blå,röd,grön aktiga? Men jag måste fråga vart har du fått tag på hjulen?

Snygg! Jag tillhör den sorten som vill ha udda färg mao inte som alla andra har.

En liten anekdot från jobbet... Det kom in en Nisse med en rockard, bad chefen att få den lackad i nåt häftigt, orginellt... Chefen blandade ihop lite olika kulörer av pulverfärger... Pulver är som mjöl, smälter ut och det blandas inte med varandra... Följden blev en väldigt prickig rockard... Ägaren tyckte det var häftigt... Kom tillbaka dagen efter och bad om att få 10 till likadana...

Efter det har inte chefen blandat färg själv... Man kan inte göra om det på måfå...

Det är håkan lundmark som gjort den tror jag, men om jag fattat det rätt så är det reservhjul till bilar. Fälgarna vet jag dock inte var de kommer ifrån.
Jo jag gillar den också, men jag är nog för konservativ för att ha någon konstig färg...hehe:p

hmmm, vad kostar det ungefär om man kör den till en lackeringsfirma och ber dem göra det? blir det väldigt dyrt då lr?

hmmm, vad kostar det ungefär om man kör den till en lackeringsfirma och ber dem göra det? blir det väldigt dyrt då lr?

Viskar lite så där... Hmmm Brukar kunna räcka med en tårta eller så...

:angel: :D ;)

Är Håkan Lundmark man borde känna till???:confused:
Eller det är en privatperson?

haha, ok;)
Ska ringa och höra med en lackeringsfrima här i närheten om en tårta blir bra:D

He, he-räckte det med en tårta eller du har inte fått ngt svar??! :D
Är oxå lite intresserad av att veta lite ungefär vad det kostar. Har lite funderingar på att lackera om maratonvagnen-mörkgrönt! :love:
Den är lite sliten i färgen här och där...

skulle ha ringt idag ju men jag är sämst på att få saker gjorda...:angel: säger vad kostnaden blir så fort jag ringt och fått svar. :)

hmm jag ringde igår. Att lacka skulle kosta 1000-2000 kr beroende på hur mycket färg som går åt. Sen tyckte killen jag snackade med att jag borde sandblästra vagnen innan också för att risken för rost blir mindre då. Blästringen skulle gå på 500-1500 men de gjorde de inte där. Känns för dyrt för mig jag har inte de pengarna nu och dessutom väntar jag på att få tillbaka bilen från verkstan som inte heller väntas bli billigt.:crazy:

Just nu tror jag att ja kanske slipar bort den lilla rost som är och lägger på lite rostskydd och lämnar den till någon som lackar hemma lr så sprayar jag den själv. Så får jag fixa vagnen lite bättre när jag har råd:angel:

Liknande trådar

Anläggning Vi har tegelväggar i hela stallet. Någon gång i världen har det varit sånt där vitt på dem, vad heter det? Sånt där de lade på väggarna...
Svar
8
· Visningar
1 945
Senast: tanten
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har en dröm. Jag skulle så oerhört gärna vilja ut och VANDRA. Först och främst Sörmlandsleden, eftersom jag bor i Sörmland, men jag...
Svar
14
· Visningar
2 182
Senast: AraSlei
·
Gravid - 1år Är gravid, och pappan till barnet vill absolut att jag ska göra kejsarsnitt. Fick så bra hjälp här när jag skrev för ett tag sedan- kan...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
18 527
Relationer Jag vet egentligen inte om jag borde skriva ner och posta det här men jag är verklige rådvill. Efter en turbulent vår med flera stora...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
8 450
Senast: Loons
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Kattbilder #10