Ni som köpt renoveringshus? =)

H

HBB

Jag & min sambo drömmer om ett litet hus på landet med litet stall till mina hästar & garage till honom=) Vi har kikat runt lite och blev tipsade av ett par bekanta om ett hus som låg inärheten där vi bor nu. Verkligen ett jätte mysigt hus på landet med 4 rum o kök,stall med 4 boxar,stod ladugård med plats för bilar då min sambo tkr om att skruva o allt sånt dära. Vi föll pladask för huset men....

Gubben som äger huset har hyrt ut det under en längre tid till en familj som nu har flyttat därifrån för gubben elr hyresvärden hade lovat i fem år att renovera huset men till slut när inget hände flytta familjen därifrån och nu står huset tomt & det har det gjort sen i somras. Så som det står nu så vill man nog inte flytta in där för det är rätt nergrisat elr vad man ska säga. Det skulle behövas nya tapeter,nya golv,sen var det tydligen fuktskador i köket och nere i källaren. Ett litet renoveringsobekt kan man säga. Han som äger huset har inte riktigt gått med på att sälja men om han skulle göra det så är man ju lite sugen på o köpa det om man får det för ett hyffsat pris & inget överpris då huset behövs renoveras en aning. Jag är ingen expert på fuktskador & sånt dära men hur mkt kan det kosta och renovera ett sånt hus som har fuktskador i källare och kök? antar att det kanske är svårt och säga när man inte vet hur pass alvarliga fuktskadorna är.

Men är det nån här som köpt något renoverings hus? Hur mkt fick ni lägga ut på renovering? Fanns det möggel/fuktskador elr andar skador? Hur mkt gick det på o fixa?

Sv: Ni som köpt renoveringshus? =)

Ägaren kanske kan renovera genom sitt försäkringsbolag?

Vi köpte förra huset med fuktskador och betalade självrisk och det som vi ville ha nytt. Ett badrum var det. Hade ingen försäkring funnits hade det ju blivit 100tusen + ur egen ficka. Och då för ETT badrum... ingen stor fuktskada.

Jag skulle dra öronen åt mig ganska regält. Men vill ni verkligen ha det, ta ut någon som kollar skadorna åt er och prata med mannen försäkringsbolag osv..... (fast det kanske är för sent dra in det).

Min pappas förra hus hade svamp och fuktskador i hela husgrunden där blev dommen = billigare riva och bygga nytt än sanera :eek: (mitt drömställe så skenet kan bedra)

Sv: Ni som köpt renoveringshus? =)

Jag har inte pratat med han som äger huset utan har pratat med dom som hyrde av honom=) och vad jag vet så går han med på att hyra ut huset men man vill ju inte hyra om han inte renoverar till det en aning och dom förra som bodde där hade blivit lovade av honom att han skulle renovera men inget hände,han verkade inte bry sig så han verkar lite speciell. Så dom flytta därifrån till slut. Men som sagt går han med på att sälja huset framöver så är det självklart att man isåfall tar ut någon som går igenom huset och kollar det och är det allt för mkt fukt och i dåligt skick så får det vara, man vill ju inte direkt bli lurad på ett husköp:P men som sagt finns ju många andra hus men det är ju specielt när man får den där känslan när man kolla på ett hus o känner att det vill jag verkligen ha=)

Liknande trådar

Hemmet Jag ska renovera mitt hus nästa år. Mycket är sånt som jag velat göra sen jag och exet flyttade in för en massa år sedan och har således...
2
Svar
20
· Visningar
795
Senast: MiaMia
·
Juridik & Ekonomi Det här blir ett långt inlägg men jag hoppas att någon här orkar läsa och kan hjälpa mig. Den 15 december flyttade jag och min sambo...
Svar
10
· Visningar
2 876
Senast: nickan1
·
Hemmet Vet väl inte om någon är intresserad av att följa renoveringen av "mitt" hus (mamma och hennes man köper det, jag hyr), men jag känner...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
29 706
Senast: Trott
·
Hemmet Hur hade ni gjort? Ni bor i ett gammalt hus(torp) på en skogsgård! Ett litet hus som är allt annat än modernt/renoverat. Huset hade...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
6 721
Senast: Raderad medlem 6459
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar