Ni som kommer ihåg...

ujent96

Trådstartare
...har varit på en rutinkontroll av min häst för att ta död på ev hjärnspöken om hur dåligt skick min häst är i. (se tidigare tråd)

Eftersom jag red så illa, satt så snett, hade en supersnemusklad häst o framför allt bara tänker på träning o tävling, samt har en häst som är i så dåligt psykiskt skick åkte jag till en klinik i norra skåne för att kolla upp hästen. För att kunna lägga allt bakom mig.

Nu har jag fått det bekräftat...hästen är jämnt musklad, han e helt ok musklad, är i fint skick både fysiskt och psykiskt....vet inte vad jag ville med tråden mer än att skriva av mig- känns så skönt att få det bekräftat av någon som verkligen kan sin sak... Jag undanber mig onödiga och elaka kommentarer då förra tråden spårade ur...

Sv: Ni som kommer ihåg...

Härligt!!! Grattis!!
Tycker dock det är fantastiskt att denna "misskötta" häst har gått på tävlingar inför utbildade dressyrdomare utan att en enda av dom någon gång har påpekat hästens vanskötsel som vissa andra personer vill påstå... tvärtom, fina kommentarer om fin häst vid flertalet tillfälle, folk har bett om att få fotografera honom för han är så fin och söt (= misskött?????)!! Då jag även känner till tränaren TS rider för, väl ansedd domare upp till ST George (och ni vet vilka, pratar ni skit om henne så är detta endast ett stort bevis på er okunskap!!), och när inte heller hon eller hennes man, fd juniormästare i fälttävlan, båda två väldigt aktiva inom dressyrsporten och på sin klubb sin ålder till trotts, de har aldrig sagt något om att hästen ska vara i dåligt skick så tycker jag det är fantastiskt att lekmän hemma på gården vågar uttala sig om detta... jag lovar, det SYNS, om en häst är misskött... denna hästen har aldrig varit i närheten av att vara detta!! Grattis till att få detta bekräftat.. (igen? ;) ) av duktiga veterinärer!! TS, börja lita på dig själv, och ni andra... väx upp, mobbing borde vara utrotat för länge sen, vad vinner ni på att vara elaka??

Vad skönt att din häst är frisk :laugh: Men tråkigt att du kände dej tvungen att bevisa det för några från första början.

Jag är uppriktigt lycklig över att inte spendera mer tid på det här forumet.

Vad fan håller folk på med?!

Hästar är en sport, ett intresse, en livsstil, och ett djur som får oss att må oerhört bra, 99 % av oss hästmänniskor hade inte pallat hålla på med pållarna i ur och skur om vi inte brann för det.
Att försöka ta ifrån någon den glädjen är inte bara elakt, det är förbannat jävla omoget.

Borde vi istället inte stötta och peppa varandra, komma med objektiva goda råd, och hålla intresset vid liv hos andra hästmänniskor i vår närvaro,
då vi vet hur mycket hästen betyder för oss personligen?

On topic: TS, vad härligt att din fyrfota vän mår bra! :)

Härligt att få bekräftat att hästen är fräsch:). Vi är många här på forumet som är väldigt tränings och tävlingsinriktade och självklart är det inget fel i det! Du får hoppa över till oss på dressyr ist;).

Jag blir dock så nyfiken på hur hästen såg ut för ett halvår sen och hur den ser ut nu?

Det är ingen skillnad på hur hästen var i våras och hur hästen är i dag. Detta har konstaterats då som nu av olika veterinärer. Hästen är i väldigt gott skick älskas högt av sin ägare.
Det är bara onda hjärnspöken från några få människor som leder till sådana här tråkigheter. Dessa människor ska inte få ta så stor plats och energi från oss som vill njuta våra hästar på träning, tävling och och i skogen..!

Det är ingen skillnad på hur hästen var i våras och hur hästen är i dag. Detta har konstaterats då som nu av olika veterinärer. Hästen är i väldigt gott skick älskas högt av sin ägare.
Det är bara onda hjärnspöken från några få människor som leder till sådana här tråkigheter. Dessa människor ska inte få ta så stor plats och energi från oss som vill njuta våra hästar på träning, tävling och och i skogen..!

Just därför hade det varit så kul att se bilder på hästen, då och nu:).

*Fiorano-nyfiken*

*Knapplån*

Jag ber om ursäkt för att jag har missat denna tråd och även rapport. Mina hjälpmoderatorer, har tydligen heller inte sett rapporten. Jag har tyvärr övergått till annan mejladress, pga för mkt spam på den gamla. Jag hade glömt att ändra adressen för bukefalosrapporter i den vevan. Det ska dock åtgärdas omgående. :bow:

Nu är tråden rensad och bestraffning har utdelats. Jag hoppas att den personen vågar gå in med sitt ordinarie användarkonto och be trådskaparen om ursäkt.

Mvh

IngelaH, moderator

Hej igen...så underbart med alla GLADA människor här inne..:) jag har tagit bilder på hästen när han sas vara som sämst skick för och tog bilder för några veckor sen....jag har dock aldrig lyckats få in bilderna i ett inlägg här på buke- någon som kan hjälpa mig?

*Knapplån*

Jag ber om ursäkt för att jag har missat denna tråd och även rapport. Mina hjälpmoderatorer, har tydligen heller inte sett rapporten. Jag har tyvärr övergått till annan mejladress, pga för mkt spam på den gamla. Jag hade glömt att ändra adressen för bukefalosrapporter i den vevan. Det ska dock åtgärdas omgående. :bow:

Nu är tråden rensad och bestraffning har utdelats. Jag hoppas att den personen vågar gå in med sitt ordinarie användarkonto och be trådskaparen om ursäkt.

Mvh

IngelaH, moderator

Hur blir det i ett sådant läge, bestraffas användarens ordinarie nick då? Annars blir det ju inte egentligen något straff. :confused:

Försök bevisa med 100% säkerhet att ett dubbelnick är just ett dubbelnick (trots att folk vet hur det egentligen ligger till). Det finns alltid en liten (oftast mycket minimal) chans att det är frågan om oika personer på samma ip. (oh who am i kidding...):D

Men jag fattar vad du menar. Jag tycker det var ett bra inlägg som ingela skrev.:laugh:

Jag tycker det var ett bra inlägg som ingela skrev.:laugh:

Tack, bara för att jag är moderator är jag inte ute för att straffa ut folk nej, för att det är kul att trampa ner folk i skoskaften. Utan det var bara en vänligt, menad tanke och en önskedröm, att personen i fråga skulle logga in på buke och PM'a eller rent utav lyfta telefonluren och ringa TS och be om ursäkt.

Mvh

moderator

men också privatpersonen

IngelaH, som själv blivit utsatt för både ett och annat under mina år som hästägare. Det var mkt lättare att "bara" sköta andras hästar. Då var man guld värd och alla frågade en om i stort sett allt. Man var ett vandrande hästkunskaps och hästskötarlexikon.

När man sen själv blev hästägare, blev man lovligt byte och helkass på att sköta och ta hand om hästar, helt plötsligt. Hur nu det gick till att all kunskap och allt som var bra, bara försvann, för att man skaffade sig en egen häst..

Men är det inte lite så det blir? Man känner sig så duktig med sin medryttarhäst och känner sig så kunnig och bra, sen när man står där med en egen häst ser man ut som en fågelholk och börjar ifrågasätta om det man gör faktiskt är rätt och om det man gör faktiskt är det bästa för ens älskling? :p

Men är det inte lite så det blir? Man känner sig så duktig med sin medryttarhäst och känner sig så kunnig och bra, sen när man står där med en egen häst ser man ut som en fågelholk och börjar ifrågasätta om det man gör faktiskt är rätt och om det man gör faktiskt är det bästa för ens älskling? :p

Jo, det är ju ofta så det blir. Då finns telefonen och den lilla "röda boken" med alla "nummersomärbraohakvar..." ;)

Men också alla övriga i bekantskapskretsen, som helt plötsligt så mkt bättre om hur andras hästar ska skötas, fodras, hanteras, ridas, vårdas med mera. Ibland utan att man ens sett häst o ägare/ryttare tillsammans i verkligheten....

Det ÄR DÅ, man känner sig kass... även om alla de man har i sin "lilla röda telefonbok", vet vad man är kapabel och kunnig till. Man hör ändå bara de som talar om ur dålig hästägare man är.

:)

/IH

försökte få in bilder men lyckades inte...hjälp någon?

Senast ändrad:

Finns en tråd under bukefalos-hjälp

I korta drag -

Lägg bilden på en internetsida: Photobucket, pixbox eller dylikt
och markera bildens adress, kopiera adressen i inlägget

Typ så.

Förresten - härligt att din häst är frisk och kry !

Angående bilderna som jag lovat, bilderna finns på min mobil och någon, troligtvis yngste sonen har lagt laddaren till mobilen på ett mkt bra ställe- ska bara hitta stället först...;) (behöver laddaren för att föra över bilderna till datorn, då det är samma sladd...)

så snart detta är fixat så lovar jag återkomma med bilder:)

1299516630273.jpg
[/IMG][/IMG][/IMG]
1299516676474.jpg

1299516726633.jpg

Dessa bilder är tagna för ett halvår sedan när hästen var i som sämst skick.....

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 781
Senast: Lavinia
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 147
Senast: lizzie
·
Hästvård Hej! För er som följt min tråd "Problem att rida ut" vet att jag under hösten haft stora bekymmer med min 26 år gammla ponny. Han har...
2 3
Svar
54
· Visningar
5 708
Senast: Soffan74
·
Hästvård Är det här ett onödigt/småaktigt/kinkigt mail att skicka till en veterinärklinik? (Bakgrunden är att jag, mycket motvilligt, åkte till...
2
Svar
21
· Visningar
3 433
Senast: domesticus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar