Ni som kan det här med hopptävling

Sv: Ni som kan det här med hopptävling

jo men på vissa lättare program är det ju faktiskt "tillåtet med smackningar vid behov :angel:"

Zara skrev:
Men, men det är en smaksak och jag tycker inte om när folk är högljudda under ritten.

det håller jag helt klart med om. hästar hör ju faktiskt väldigt bra, så det räcker ju med att parata väldigt lågt till sin 4-bente vän.. & som sagt HELA läktaren behöver ju faktiskt inte höra :)

asså man kan väl typ smacka innan hindret och berömma efter hindret men man behöver ju inte va överdriven lixom om ni fattar va jag menar :) man kan ju säga det i lagom ton men inte så att man skriker eller nått liknande..:rofl:

En häst har bra hörsel!

Visst kan det vara bra att prata med hästen när man rider, både när det gäller uppmuntran, "pusha" eller beröm. Men man måste ju komma ihåg att hästen har en utmärkt hörsel och det finns ingen anledning att gapa över hela ridhuset! Det låter inte särskilt bra med folk som ryter högt eller gapar "braaaaaa" allt dom orkar, när det egentligen hade räckt med ett litet morr eller ett uppmuntrande ord med lite lägre volym. Ifall man måste skrika har man ju problem med kommunikationen, för hästen hör även när man pratar tyst.

Liknande trådar

Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
1 019
Hästvård Någon som har erfarenhet av skadad SI-led och skadad disk mellan L6/S1? Disken är tydligen en följdskada av att SI-leden är skadad…...
Svar
2
· Visningar
325
Senast: slant98
·
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
502
Senast: MiniLi
·
Hoppning Hej! Jag håller just nu att hoppa in ett fullblod som kom från galoppbanan för cirka ett år sen. Det går framåt och han hoppar på men...
2
Svar
29
· Visningar
2 391
Senast: MalanMjöl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar