ni som hyr stall!

M

Marri

Ni som hyr stall hur mycket får ni betala i månaden?, och vad ingår i priset?
Jag får betala 800 i månaden och i det ingår:Box,hage,hö och vatten. :bow:

1500 för stor häst och då ingår hösilage, strö, halm, hö, havre, korn, utsläpp, 4 fodringar.
750 för ponny och då ingår samma

Betalar 700 i månaden och då ingår: Box, halm, hage, vatten, mockning 5 dagar/vecka (mockar alla boxar (3st) de andra 2), alla fodringar (utom insläpp de 2 dagar man mockar), täckesservice osv.
Teoretiskt sett "behöver" man bara vara i stallet 2 dagar/vecka om man inte rider. Men eftersom hästen rids varje dag brukar jag åka dit varje dag ändå, och mockar oftast min box själv ändå, för att jag tycker det känns så knäppt att inte göra det, att bara åka utan att göra klart liksom :crazy:

Jag betalar 1200 för min arab, stor häst. då ingår. all skötsel, även täcken såklart, vatten, fritillgång på hö, box, mockning, spån, havre, betfor och mineraler. Allt med andra ord utom korn.

Ponnyn betalar jag just nu bara mat till eftersom att jag har henne hos min kusin för att hennes höst ska slippa stå själv men om några veckor ska hon, min ponny, flytta. Då kommer hon stå på lösdrift, 600 kr i månaden och¨då ingår allt. Jag behöver aldrig vara där egentligen om jag inte vill. Själklart åker jag dit minst 6 dagar i veckan iaf.. :)

Har ju åringen inhyrd också kom jag på :o och då betalar jag 1300 och då ingår allt. (går på lösdrift med brra skötsel, uträknad foderstat etc.)

1800kr ingår in och utsläpp, hö, havre och spån.
10 min i skritt till ridbana och 15 min skritt till ridhus plus att bussen stannar precis utanför stallet ;)

1500 i kallhyra för box, hage, fodringar, täckesservice + utsläpp. Dock får jag fodra tre kvällar (inkl ta in alla 14 hästar) och sköta hela stallet på lördagar :( och mockar alltid själv mitt eget och tar alltid in min själv. Finns inge ridhus/ridbana och resan tar 2 timmar från stan :( Gah! Vill flytta men ingen transport eller råd att hyra en :(

äger dådå inte hästen. men ägaren betalar ca 4000:- i månaden för fullskötsel, dvs boxplats, in/utsläpp, mat, vatten, hage, tillgång till ridhus ridbanor. men vi mockar och turas om istallet med kvällsfodringar då det inte ingår.

1600 kr betalar jag för hö,hösilage, halm ,havre, betfor. 5 fodringar/dag alla dagar/veckan. Fina hagar och bra ridvägar, rakbana. Vattenspilta, selkammare med stvättmarskin, varmt /kallt vatten. Sadelkammare, fikarum och torkrum.
10 och 20 min till ridhus med bil.

Nackdelen: 1,4 mil från stan och ingen ridbana som man får använda på närmare än 30 min skritt enkel väg. Men jag föröker övertala grannen att låna ut sin.

vi hyr ett stall med 16 boxplatser för 5300 kr/mån.
sen hyr vi ut de boxarna som inte vi använvder för 950 kr/mån och då ingår in- och utsläpp och 4 fodringar/dag.
det tillhör även bete i det priset.

700 kr i kallhyra för box, då ingår vatten (varmvatten också), Sadelkammare modell mindre vardagsrum, WC och Dusch, morgonfodring och utsläpp varje morgon, lunchfodringen varje dag, båda passen även helger, de sätter även på täcket. Kvällsfodrar på helgerna (om de inte åker bort), så vi kan rida på dagen när det är ljust ute. Tillgång till bra hagar, paddock på gården. Stallägaren sköter allt underhåll på hagar och stall. Just nu är vi bara 2 pers, men det kommer en tjej till 1/4. Sedan är det fullt i stallet.

Betalar 600:-/mån då ingår fodring tre ggr/dag samt in- och utsläpp mån - fre. Helgerna delar vi upp passen.
Mockningen sköter man själv varje dag.
För att få täckeservice ytterligare 200:-/mån.

Betalar 600:- då ingår morgon och kvällsfodring på vardagarna helgerna delas upp mellan inackorderingarna. I övrigt ordnar vi allt själv i stort sett.

Camilla

550:- månaden ca 15kvm box, kallstall med varmvatten, kallsadelkammare, foderrum och diskrum. Stora fina hagar med blandat skog och ängmark.
Kollektivstall så vi sköter allt själva och köper foder själva (finns hö och halm att tillgå på gården). Rätt bra ridvägar och mycket trevlig stämmning i stallet! :bump: :bump: :bump:
Samma hyra på sommaren med bete och tillgång till stallet då också! Så finns det ridpaddock utanför stallet också med belysning.

I mitt stall kostar det 700kr/månad för boxplats.
Vi sköter fodringarna kollektivt, det blir ungefär 10 fodringar i månaden. Då ingår även att ta in/ut hästarna om man fodrar morgon/kväll.
Alla mockar själv. Täcken sköter man själv, om inte den som har passet känner för att vara snäll och byta täcke på ngn häst om det skulle behövas.
Det finns paddock vid stallet och bra hagar, 10 min skritt från ridhus, cykelavstånd från stan, bra ridvägar runt om, uppvärmd sadelkammare.

Känns som om det är rätt dyrt, eftersom ingen mat ingår, eller vad tycker ni? Iof är läget mkt bra och det kan ju vara värt en del.

Oj, vilka billiga och bra stallplatser ni verkar ha...

Jag får tyverr betala 1650kr/månad i kallhyra!
Vattenhink i boxarna.
Torven kostar 69kr/bal
Höet(jätte bra kvalitet och analyserat) 2,25/kg
Havre (säck 30kg) 113kr
Krossat korn (säck 30kg) 108kr
Betfor(säck 25kg) 95kr
Saltsten (ny vid behov) 22kr/st
Krafft mineral (röd 10kg hink) 320kr

Detta är ett kollektiv stall och varje hästägare har 2 utfodrings tillfällen / vecka.
Stallet har ridhus och ridbana (ej ridskola), mycket duktiga instruktörer kommer hit(man behöver bara anmäla sig så kan man vara med på träningar) bra kommunal trafik, ganska "centralt" men med närhet till mycket bra och långa uteritter. Nackdelen är att det är ett kall stall så hästarna måste ha ute täckena på sig även inne hela vintern och inga täckesbyten ingår.

Min totala stallhyra varje månad är 2600kr-2800kr.

1300 per månad för box, med hö, saltsten, spån och vatten, utläpp/insläpp, täckesservice, utfodringar (4st), tillgång till ridbana och fina beteshagar. Stalltjänst (endast utfodring och utsläpp) 2 morgnar/månad. :rofl:

1350 kronor i månaden.
Då ingår in/ut-släpp (plats i stora hagar såklart!), fodring 4 gånger om dagen, täckes på/av tagning, 6 kg hö samt halm och eller spån :)
Är jättenöjd med priset.
Stallägaren drar dessutom av på stallhyran om man hjälper till med stallsysslorna.

Liknande trådar

• Låst
Anläggning Nu är jag nyfiken på hur ni tänker! Själv kan jag se båda sidor här, men scenario: När jag flyttade in min häst i det stall hon står i...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
11 453
Senast: Görel
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
1 853
Senast: Mia_R
·
Anläggning Hej. Tänkte höra lite med er vad ni skulle kunna tänka er att betala i stall hyra? Jag hyr ut idag men det är en evig diskution om pris...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
10 027
Senast: Sorgsen
·
Juridik & Ekonomi Hej! Gammal användare som vill vara anonym. Pågrund av förändrad ekonomi samt lite annat trassel så har jag sökt bistånd från soc för...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 890

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka