ni som hyr stall!

mitt ordinarie stall:
äldre men mysigt stall m 9 boxar, spolspilta (dock bara kallvatten), foderutrymmen, stor loge, stor sadelkammare, jättefina stora hagar, liten paddock belyst m hinder, super ridvägar, lugnt läge. Ca 7 km till samhälle, 12 km till ridanläggning. Tillgång till transport, klippare osv mot hyra. I stallhyran ingår torv, hösilage, havre, mineraler, 3 fodringar (den 4:e fixar man själv), in o utsläpp. 1200 kr/mån.

sen har pållan stått i ett annat stall lite i vinter:
jättefint stall m 12 boxar, tvättmaskin, liten sadelkammare, loge, bra utrymmen, spolspilta m varmvatten, dock bara rasthagar, skrittmaskin. Ganska lugnt läge, ok ridvägar, ca 300 m till ridanläggning, 1 km till samhälle. Bussförbindelser. I hyran ingår torv el halm, hösilage, havre, mineraler o betfor. 4 fodringar, in/utsläpp o täckesbyte sker kollektivt. 1800 kr alt 700 kr kallhyra.

Jag betalar 1100:-/månad i kallhyra för box. Står i ett kollektiv stall, men utsläpp, frukost och lunchfodring vardagar ingår i hyran. Bra hagar och belyst ridvolt. Stallet går att ta sig till kommunalt om man inte har bil. Foder och strö köper man själv. Billigare hyra sommartid.

jag betalar 2000 kr i månaden.. då ingår foder, 4 spånbalar, fodring på morgonen alla dagar, fodring middag på vardagar, insläpp och utsläpp på vardagar... på helgerna har vi jourer... en hel helg varannan månad... och så har vi kvällsjour på vardagarna.... hage och box ingår såklart...

Sv: ni som hyr stall!

Vi betalar 1100 i kallhyra sen tilkommer spån i conteiner 200:- varannan månad ca sen utsläpp morgon fodring 200:- per månad..
hrm sen foder betalar man själv.

Jag har två hästar och betalar då detta totalt för båda:

Box, kallhyra 1000:- inga fodringar,in och utsläpp ingår .Gör allt själv.
Kommer fler till hösten och då delar vi upp det lite granna, antagligen.
Annars så får mina kraftfoder och hö morgon vid utsläpp, fritt på hösilage under dagen, kraftfoder och hösilage vid insläpp.

Totalt brukar väl allt hamna på allt mellan 3000:- och 4000:-

Kallhyra 600 kr, då hjälps vi åt med alla in och utsläpp/ fodringar etc.
Bra hagar året om med gott om bete. Stor ridbana med belysning och massor med ridvägar. Ligger rätt nära stan, 3 km genom skogen.

Vilken skillnad det är på priser va?? :eek:

Senast ändrad:

Betalar nu 3550:-
Då ingår foder (9 kg hösilage eller 7 kg hö + 3 kg havre och/eller korn)
Fodringar, in/utsläpp på vardagar (rullande schema på helgerna) och strö.

Jag betalar 1650:-/månad och får:

*Box
*Stora vinterhagar att dela med 1-2 hästar/hage.
*Hö, hösilage, halm, torv, havre, betfor och mineraler i obegränsade mängder. (Ja, inom rimliga gränser, förstås... ;) )
*Morgon- och kvällsfodring
*Utsläpp med påläggning av 1 täcke, ev. stalltäcke och bandage tas inte av annat än om man ber om det någon gång då och då.
*Vatten utburet till hagarna, varmt på vintern.
*Stor, varm sadelkammare.
*Ridbana 5 min. bort.
*Bra bussförbindelser om man behöver det.

Ridhus finns knappt 10 minuter bort, men det får man betala extra för, 1500:-/halvår, 400:-/månad eller 100:-/timme.

Sommarbete utanför stallet kostar 900:-/månad, och då har man tillgång till allt ovan, utom utsläpp, täcken och fodringar såklart.

Jag betalar 600 i kallhyra + hö. Kraftfoder står jag för själv.
Spån, 4 balar per månad ingår, ut och insläpp ingår i kallhyran liksom tillgång till paddock, hagar och sommarbete

Hos mig får man box, in/ut släpp, utfodring 4 gånger/dag, täckesbyte, ridbana, lösdrift och 350 meter lång (oregelbunden bredd) vinterhage med 3 trådar el. Självklart så hjälper jag till vid behov med mockning och allt annat som kan behövas. I år kan jag också erbjuda bete för 500 kr för hela säsången. Tillsyn 2 gånger/dag. Kostnad/installad månad är också 500 kr men då tillkommer foder.

1000:- (dock betalar syrran hälften) får oxå billigare för att vi hjälper till så mkt istallet. Annars är normala hyran 1700:-
I hyran ingår iaf halm, hösilage (7 kg sen får man betala extra om man ska ha mer), korn, havre, betfor o kli.
In o utsläpp (må-fre) kollektivt på helger, scehma görs upp.
4 fodringar
Täckes påtagning.
Bete på sommaren (och under sommaren betalar man bara 600:- och får då betala extra om man vill ha kraftfoder).
Till gång till paddock med som kostar 100:-/månad och gratis tillgång till hindermaterial.
Får snart tillgång till tvättmaskin (50kr/tvätt) oxå i stallet så man slipper ta hem och förstöra tvättmaskinen med hästtäcken.
Fina rena och rätt stora rasthagar.
Finns även uppv. sadelkammare (3 st) och 1 uppv. toalett.
1 spolspilta och 2 spolplatser
1 sjukhage (5*5 m)

Senast ändrad av en moderator:

hästen kostar 2900 kr i månaden för box, hö/hösilage, havre, korn, 1 spånbal i veckan, tillgång till ridhus och paddock, skåp att förvara saker i, in- och utsläpp varje dag och täckeshantering samt daglig utevistelse i stor hage med kompisar.. sommartid finns beteshagar, men går hästen på bete så betalar man 1300 kr i månaden, 2st sadelhängare i sadelkammare, massa fina ridvägar, nära till kommunikationer...

Ponnyn kostar 2500 kr för samma sak.

sen finns tjänster som mockning osv. att köpa till om man vill.

Senast ändrad:

Marri skrev:
Ni som hyr stall hur mycket får ni betala i månaden?, och vad ingår i priset?
Jag får betala 800 i månaden och i det ingår:Box,hage,hö och vatten. :bow:
Jag hyrde förrut ett stall själv med 9 platser för 5000kr /månaden. DÅ ingick el och sadelkammare (som jag inrett själv) jag har fått fixa alla hagar samt gjort egen ridvolt. Numera så har jag 7 platser kvar och har fått en stallkompis som har 2 av boxarna. :smirk: Önskar att jag hade egen gård istället :(

Jag betalar 1500;- i månaden och då ingår havre, hö, hösilage, halm, in- och utsläpp, alla fodringaroch fri tillgång till ridbana. Det finns två stall, ett utestall med tre stora uteboxar och duschspilta, och ett innestall med fyra normalstora boxar. Där finns en STOR sadelkammare med plats för täckestorkning. Vi har en ridbana, alldeles utanför stallet, 20x40 m. Hagarna är lagomt stora skogshagar. 5 min bort ligger ridskola med 20x40 m ridhus, 40x60 m ridbana och en 60x120 m ridbana med bank och grav. Det finns tusen olika och bra ridvägar, och sjö ligger alldeles i närheten. Stallet ligger ungefär 1 mil bort, 10-15 min med bil.

Vi har eget stall där vi hyr ut boxplatser. Kallhyra 400:- då ingår box, utsläpp vardagar samt större helger (såvida inte nån erbjuder sig, det rullar liksom på), täckesservice, ibland insläpp kvällar, ridbana. Vi hjälps åt med det mesta utan hårda regler, så man hjälps åt när folk åker bort osv. Vi har dessutom stora hagar året runt + bete. Samma hyra under sommaren.

Hej!
Vi betalar 1000:-/månad i stallhyra och i den ingår:
Box, spån, hö, havre, korn, betfor, vetekli, mineraler, täckesservice, vinterhage. Det finns uppvärmd sadelkammare, torkrum till bla. täcken, varmvatten, tillgång till ridhus men anläggningsavg. tillkommer. Stallägaren sköter morgonfodring, utsläpp och lunchfodring, resten tar vi hand om själva men snäll som hon är så hjälper hon till med annat också vid behov.
Mvh. Camilla

Liknande trådar

• Låst
Anläggning Nu är jag nyfiken på hur ni tänker! Själv kan jag se båda sidor här, men scenario: När jag flyttade in min häst i det stall hon står i...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
11 453
Senast: Görel
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
1 853
Senast: Mia_R
·
Anläggning Hej. Tänkte höra lite med er vad ni skulle kunna tänka er att betala i stall hyra? Jag hyr ut idag men det är en evig diskution om pris...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
10 027
Senast: Sorgsen
·
Juridik & Ekonomi Hej! Gammal användare som vill vara anonym. Pågrund av förändrad ekonomi samt lite annat trassel så har jag sökt bistånd från soc för...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 890

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka