ni som har turridning som företag

Sv: ni som har turridning som företag

ja bor ju i dalsland och har gått till alla som har turistinfo å frågat vad turisterna söker efter, å de är ridning, men de har tyvärr fått tacka nej eftersom de ej finns nån i närheten, finns i bohuslän å uppåt åmål. men de vill ha i närheten av där ja bor, de finns helt underbara ridvägar å gammal miljö här, så man kan ha guidade ridturer som beskriver hur de va förr med mer, funderar även på att läsa till ridinstruktör å kanske ge privatlektioner,

ja bor ju i dalsland och har gått till alla som har turistinfo å frågat vad turisterna söker efter, å de är ridning, men de har tyvärr fått tacka nej eftersom de ej finns nån i närheten, finns i bohuslän å uppåt åmål. men de vill ha i närheten av där ja bor, de finns helt underbara ridvägar å gammal miljö här, så man kan ha guidade ridturer som beskriver hur de va förr med mer, funderar även på att läsa till ridinstruktör å kanske ge privatlektioner,

Du får inte ta våra svar som att du ska slänga planerna för eget företag, det är inte omöjligt att få till en lönsamt hästverksamhet! Jag vill bara att du får en mer realistisk bild - om man tror att man ska bli rik så bör man satsa på något helt annat än hästverksamhet.... Man får slita mycket, och lyckas man kommer man kunna leva på det, dvs ta ut en tillräcklig lön varje månad, men man blir knappast "rik", det är realiteten för samtliga hästföretagare jag har kontakt med via branschnätverk. Starta gärna i lagom skala - för att "mäta" efterfrågan och öka sedan i "rätt riktning" om du märker att det går.

Jag tror att det vore superbra med kontakt med turistbyråerna och att du just skulle kunna erbjuda ett helhetskoncept med guidade turer, gärna på både engelska och tyska. Om man kan kombinera det med ett besök (paus) vid någon gammaldags byggnad (kvarn, cafe lr något annat) tror jag det skulle kunna bli riktigt bra. Och sen hitta något säljande namn på turen, som turistbyrån sen kan rekommendera med något snyggt reklamblad. Det kan nog ge en bra kompletterande inkomst under sommarhalvåret.

ja ä inte ute efter å bli rik, då hadde ja nog blitt ingenjör elle nått(osäker stavning). ja jobba på caffet för 2 sommrar sen å lärd emig mycket om den gamla bruksmiljön här. finns helt underbara ställen å hoppa av hästryggen å ta en fika, kan även erbjuda ridturer till badstranden, givetsvis under sommarn å kanske ha ridlektioner under vinterhalvåret, funderar även på att öppna nån form av butik där man kan köpa häst,hund,å kattgrejjer, turistbyråerna är väldigt positiva till att ja frågat dom, de skulle hjälpa mig å kolla me sina kunder hur stor efterfrågan kan bli,, men även människorna här är intreserade, för de är kanske 5-6 kilometer till en jättefin badplats å de ä inte många som vill köre eller gå den biten, ont om parkeringar,

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 336
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 108
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
631
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
16
· Visningar
1 674
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama