Ni som har koll med hö.

R

rattalskare

Detta är väl inte direkt en djurfråga men vet inte något annat forum att lägga denna tråd. i.

Kan man ha höet i en svart sopsäck bredvid ett påslaget element utan att höet tar skada av det? Har lite platsbrist rummet just nu så det vore bra om jag kunde få svar på denna fråga:D

Sv: Ni som har koll med hö.

Inte en enda som har någon koll?

Du ska inte ha höet i plast då det bildas fukt och då möglar höet..

Hmm, vilket är bästa sättet att förvara höet? *nyfiken*

Själv har jag alltid haft höet i plastsäckar när jag hade höätande djur, men det var i öppna påsar iofs.

Men påsen är öppen.

Håller med dig zebran:D Hoppas att vi får bra svar båda två;)

Hum hur ska man få plats med fem kilo hö i en kartong?:crazy:

Jamen 5 kg hö är väl inte svårt att trycka ner i en störrre kartong den tar väl mindre plats än en sopsäck + att du kan ställa saker på kartongen.

Jo men det blir ju så himla bökigt då ju..

Skulle man kunna ha höet ute på balkongen om man tar in det i tid så att det hinner tina innan det ges till djuren?

Jag har alltid haft små höbalar i flyttkartonger. Och håller med Mysko om att dom tar mindre plats än sopsäckar. Kartongerna fungerade dessutom alldeles utmärkt att ha en av råttburarna på :D

Dessvärre har inte jag några råttburar:( Men jag byter gärna till en från dig eller zebran:devil: :D :angel:

Har det visserligen i en grå säck (öppen) men vid elementet och har haft så flera år utan problem - olika säckar alltså ;) .

*Hallelulija* Äntligen det svar jag hoppats på tack så jättemycket:bow: :bow:

Smådjur är otroligt känsliga för mögel, så jag skulle inte chansa på att ha hö i en plastsäck. I så fall är papperssäck (stor) ett bättre alternativ.

Bur har jag själv så det är bara att ge mig ett par råttor (av samma kön förstås:D )

Okej ska försöka skaffa en sådan.

Öhhh
Torrt hö fryser inte - finns inte en lada med plusgrader på vintern.
Du kan lugnt förvara höt på balkong men INTE i en plastsäck då den samlar fukt. Lägg i en lövkorg och täck med pappersäck tex.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 598
Senast: Enya
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 699
Senast: Lhas
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 726
Senast: Mia_R
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 177

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka