ni som har erfarenhet av sjuka barn?!

Svetlana

Trådstartare
Tänkte se om den allvetande och hjälpande buke kan ha några bra tips angående killens sjuka dotter..ni som har egna barn har ju vart med om en del kan jag tänka mig.
Hon har drabats av nåt som liknar magsjuka under 3-4 veckor,bara sådär så kräks hon för att sedan vara hängig nån dag och sen är allt bra under kanske 4-5dagar för att sedan upprepas igen,varit hos läkare och tagit prover men de har inte hittat något att anmärka på, kan ju inte vara magsjuka då hon bara blir dålig pang bom och sedan går det ju över fort igen!:crazy:
Någon som har några ideer om vad som kan vara fel? Finns det någon risk att detta kan vara psykiskt? pga otrivsel på dagis t.ex?

Nu vart hon dålig igår igen,spytt flera ggr och feber nu,behåller ingen mat,är det bara att dricka vatten och vänta ut det hela då? finns det någon mat som man kan prova med som hon kanske behåller trots magsjuka?:confused:

Sv: ni som har erfarenhet av sjuka barn?!

Min första tanke var just det med oro, men det behöver ju inte alls vara så. Det kanske är en känslig mage?
Min dotter hade något liknande för ett tag sedan och vi fick tipsen att ge vätskeersättning, göra soppa av morotspuré för morot är tydligen stoppande, vitt bröd, mycket vätska och vila. Tipsen fick vi av sjukvårdsupplysningen.
Kanske vore bra att du ringer dit själv?

Försökt få i henne sån där brustabletter panodil lr nåt sånt,killen va över och lånade från grannen som har småbarn också för vi hade inga barn panodil hemma..
tänkte om det berodde på känslig mage så borde hon ha reagerat på detta sätt tidigare? började för typ 3-4veckor sen bara,skumt..funderade på om det är nåt hon är allergisk mot men inte hittat nåt specifikt liksom,det bara kommer sådär plötsligt:confused:
prova me att få i hennes en macka imorse,vitt rostad bröd med lite smör men kom upp igen bara efter någon timme..

Är hon kollad för mjölk- och glutenallergi? Har inte så mycket koll på barn så jag tyvärr inte ge mer tips :( Hoppas hon mår bättre snart!

Hur gammal är hon?

Det är faktiskt inte så ovanligt att maginfluensor ger sådana symptom du beskriver. Att hon får det igen och igen är inte heller ovanligt men givetvis olyckligt.

Var supernoga med hygienen om det nu är magsjuka.

Jag hade gjort risavkok för att få stopp på det. Koka lite ris i mycket vatten och liten nypa salt i minst 10 minuter, häll sedan av vattnet och kyl det. Blanda gärna med nyponsoppa för smakens skull för det är ganska äcklig smak. Ge teskedsvis. Risavkok stoppar upp och lugnar oroliga magar.
När hon inte har spytt på ett tag så ge henne ris och vitt bröd, gärna rostat bröd i små portioner, inte en hel smörgås på en gång. För att göra riset godare kan man lägga en liten smörklick på så att det får smälta ned i riset.

Senast ändrad:

Pratade både me morsan min och mamman till flickan hade kollat på nätet att dessa symptom tillsammans med feber kan tydligen vara hjärnhinneinflammation som är på gång:eek: eller så finns det risk att det kan vara borrelia som legat latent då hon tydligen blev fästing biten i slutet av sommaren:crazy:
Håller tummarna att febern ger med sig!

Min syrra kräktes inte alls när hon fick borrelia och hjärnhinneinflammation, hon var faktiskt helt opåverkad men så en morgon var halva hennes ansikte förlamat.
Hon fick ta ett ryggmärgsprov, fick svar efter några dagar sen åka in 2 ggr/dagen för att få dropp och medicin. Hon var 5 år då.

Hur står det till med hennes magmun? Har någon i släkten problem? Det är nämligen ärftligt, men vanligare bland pojkar än flickor.
Min man fick "diagnosen" stressmage när han var riktigt liten, 5-6 år. Har bla inte kunnat äta frukost för då har han kräkits.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 530
Senast: Anonymisten
·
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
4 258
Senast: Badger
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 111
Senast: malumbub
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 784
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar