ni som har barn som e 10-11månader....

M

milles mamma

står dom utan stöd? går dom med stöd? kryper? vilka ord säger dom? blyga inför främmande människor? hur e deras sovvanor? förstår dom när ni säger tex mamma? tv? lampa. alltså tittar dom på er eller grejorna då? min son kan stå en liten stund utan stöd...kryper lite...springer rundor i sin lära gå stol....säger mamma,baba,aa,ah. säger vi var är tomten,så tittar han på våran tomte mm han förstår vad lampa e och mamma,samt hunden och katten....
 
Sv: ni som har barn som e 10-11månader....

Min son är 11 månader o kryper i en hiskelig fart, går gärna om man håller honom i ena handen. Står inte utan stöd. Säger mamma o pappa. Kan vinka o klappa händerna på "beställning", pekar på lampan om man frågar vart den är o samma med hunden.
 
Sv: ni som har barn som e 10-11månader....

Vår 10 månader gamla dotter (blir det på måndag!) går superbra när vi håller henne i en hand, hon kan även gå ganska bra själv (typ totalt 20 steg, stanna och vända).
Kryper ej.

Vet vad en massa saker är (lampa, mamma, pappa, bollen, hunden, bussen, bilen osv).
Gör handtecken för boll och kan säga lampa (="pa") förutom allt nonsens.

Klappar händer och pekar. Kan "digga" med huvudet till musik och gunga med kroppen.

Vaknar ca 3 gånger/natt (äter inget).

Hur gammal är er son?
 
Sv: ni som har barn som e 10-11månader....

Glömde skriva att han sover hela nätterna i eget rum o är totalt orädd för främmande människor.
 
Sv: ni som har barn som e 10-11månader....

han e 10månader,sover era barn iegen säng eller hos er? vår son sover halva natten i sin säng och halva hos oss
 
Sv: ni som har barn som e 10-11månader....

Samma här. Orkar gå upp en gång efter jag lagt mig och söva om, men vid nästa vakning får hon komma över till vår säng (alltifrån 24-04).
 
Sv: ni som har barn som e 10-11månader....

syrrans dotter är 11 månader. hon går jättebra, och säger mamma, pappa, kisse, vovve.Frågar man vad säger kisse, vovve och kossan så säger hon rätt.

hon sover från ca 21-22 till 07, matas och sover till ca 9.30. Sover midag runt 13.
 
Sv: ni som har barn som e 10-11månader....

I den åldern så kunde sonen gå själv och klättrade som en dåre på saker. Han sov oftast hela natten, det gick i perioder. Var inte direkt blyg men det har han aldrig varit heller. Sa mamma, pappa, tack, hej och den. Pratade massor men detta var det vi förstod. Krypa har han nästan slutat med. Men kryper fortfarande om han är på nya ställen han inte känner sig hemma på.
 
Sv: ni som har barn som e 10-11månader....

Jag gick när jag var 8 månader (har tom bildbevis) jag var tydligen tidig.

Kunde även säga 5 ord enligt min mamma. :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 717
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började...
2 3
Svar
46
· Visningar
9 595
Senast: Fraegd
·
Övr. Hund Alltså jag sliter snart mitt hår... Har en småosäker och väldigt försynt retrievertjej som gärna bär på saker. Stort föremålsintresse...
Svar
12
· Visningar
1 586
Gravid - 1år Jag är gravid! :D Bf 7/11, så är ett tag till. :) Är överlycklig, men så nervös. Min son sen tidigare förhållande blir 6år gammal om...
Svar
6
· Visningar
1 118
Senast: jerseyko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Bada med häst
  • Födda 2022
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp