ni som haft planerat kjesarsnitt

Status
Stängd för vidare inlägg.
G

gwennie

vad fick ni göra för att få kjesansnitt? eller fick ni det pga ev kom plikationer vid förlossning?? i vilken månad var du när du fick ett besked om det?
 
Sv: ni som haft planerat kjesarsnitt

Pga en första jobbig förlossning så ville jag ha ett planerat snitt med andra barnet. Jag fick gå på två samtal hos en barnmorska med specialkompetens på förlossningsrädsla. När vi kommit fram till att kejsarsnitt var rätt sätt för mig att föda på så fick jag träffa en läkare som tog beslut om snitt. Jag fick ett ok 1,5 månad innan beräknat datum. Jag tyckte att det var lite i senaste laget. Jag hade gärna velat få snittet beviljat tidigare så jag slapp gå omkring och oroa mig för detta. Min erfarenhet är att det krävs goda anledningar för att få ett snitt beviljat, det är ingenting man enkelt kan kräva, därför är jag lite oförstående till diskussioner om att välja förlossningssätt.
 
Sv: ni som haft planerat kjesarsnitt

Med mitt första barn blev det akut snitt i slutet av förlossningen. Då hade babisen inga hjärt ljud. Hon hade navelsträngen runt halsen och under armhålorna drogs åt när hon prässades utåt.

Planerat snitt TVILLINGAR
Jag valde snitt planerat vaken för att jag hade kejsarsnitt första gången. Så skrämde läkaren mig lite. En bäbis brukar gå fint den andra brukar man få snitta ut. Bäst och snitta direkt sa jag..
16 dagar tidigare tog de snittet Perfekt och vara vaken.

Siste grabben vanlig förlossning 25minuter snabbt och lätt:bump:
 
Sv: ni som haft planerat kjesarsnitt

NÄr jag födde mina tvillingar hade jag inte "valet" att välja snitt bara för att de var två. Jag tror nog att din föregående förlossning spelade större roll än att det var tvillingar.
 
Sv: ni som haft planerat kjesarsnitt

Jag var i sista månaden och fick snitt pga att barnet låg fel och att moderkakan satt så illa till att den riskerade att lossna vid vändningsförsök/förlossning. Så jag gjorde ingenting, fick lov att rätta mig efter det läkaren bestämde.
 
Sv: ni som haft planerat kjesarsnitt

Sambons minsta kusin är född med planerat snitt då mamman till henne har fått föda sina 2 tidigare med akut snitt för de har fastnat båda gångerna.
 
Sv: ni som haft planerat kjesarsnitt

Jag blev skickad av min BM till läkaren som beslutar om snitt, pga mina psykiska problem som förvärrats under graviditeten. Fick tid hos läkaren den 12:e sept och fick tid för snitt den 25:e. Sonen plockades ut 16 dagar innan BF i måndags och allt gick superbra.
 
Sv: ni som haft planerat kjesarsnitt

Första barnet blev akut snitt pga långdraget förlossningsarbete och dåliga fosterljud. Andra förlossningen fick jag planerat snitt för att jag ville det (pga rädsla för liknande förlossning). Jag fick dock prata två ggr med läkare innan samt ha samtal med aurorabarnmorska. Men i slutändan så var det ändå mitt eget val enligt läkaren.
 
Sv: ni som haft planerat kjesarsnitt

Jag är snittad 4 gånger , planerat men under narkos. En ridolycka för 13 år sedan har ställt till det litet. Jag ville vara vaken men när jag var på op med första så kallade narkosläkaren på sitt "överhuvud" ;) som sa samma sak -inte en chans att jag sticker dig i ryggen , vi söver dig! (sned rygg sedan vurpan, samt att man har misslyckats då man tagit ryggmärgsprov tidigare)

När jag väntade första barnet upplyste jag om detta redan vid inskrivningen. Min ryggläkare samt div. andra ortopeder och neurologer avrådde från att skaffa barn pga ryggen/bäckenet.
Tiden gick och jag frågade återigen om snitt. Inget hände. Fick till slut en tid till läkare i juli, jag begrep inte ett skit av vad hon sa då det var en utländska mer än att snitt nog var ok. Dagen därpå ringer en sekreterare och vill ha in alla journalkopior pga att de ska ta ställning till snitt el. ej. Flög då i taket och ringde mvc krävde ny läkartid omgående med annan läkare. Hade en tid morgonen därpå. Fick träffa dåvarande överläkare som tittade på min rygg, konstaterade att jag kunde ju inte ens gå för egen maskin samt att de inte kunde garantera att mitt bäcken skulle tåla en vaginal förlossning. Mao blev det snitt. 10 dagar senare snittades jag.
Så i efterhand kan jag säga att det hade ju inte gjort något om det hela löst sig något tidigare.

Med övriga tre så har det varit olika läkare som gjort bedömningen för snitt. Men alla har tyckt att det är dumt att riskera något och därför snitt. Men som sagt ryggbedövning nekas jag oavsett vaginal el. snitt. Men nu blir det inga fler barn här.
:love: Är mer än nöjd med de 4 som jag har.

Ibland känner jag mig lite utanför då jag väldigt gärna velat ha en vanlig förlossning -bara för att få veta hur det är. Men nej, vill inte riskera att sabba det jag nu efter år av träning kan igen. -som att gå tex.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 795
Senast: Manji
·
Gravid - 1år Jag håller på att få spader. Fick mitt första barn för knappt en vecka sen och har sedan dess inte kunnat sova på grund av ryggvärk. I...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 982
Senast: Dorinda
·
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
23
· Visningar
1 700
Senast: Inte_Ung
·
Hundhälsa Hej Vi har en ett åring hemma som från dag 1 haft krångel med aptiten. Till en början så tänkte vi att hon är valp, stress och det blir...
Svar
10
· Visningar
743
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 30
  • Rallylydnad

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp