Ni som ger era hundar kött...

W

Websters girl

Kanske är lite upprepning från den tidigare tråden.
Har för mig att jag har hört att vissa här ger sina hundar rått kött. Var får ni tag i det?
Någon som har tips på var man kan hitta bra och billigt kött till sin hund?
Min kille äter bara precis när han är hungrig och han är i tunnaste laget. Kan det då vara en bra idé att ge extra kött? Han växer ju fortfaranade och jag vill att han ska få i sig tillräckligt med protein.
Finns det något bra billigt kött som man kan köpa i affären och sedan koka?
 
Sv: Ni som ger era hundar kött...

Vi tar reda på puts från slakt och styckning, som vi mal ner och ger hundarna rått. Brukar även mala ner hela utslagstackor och ge hundarna :d tycker de om det köttet ;)

Fri tillgång på vatten & torrfoder och råa märgben ingår även det i kosten för mina hundar.
 
Sv: Ni som ger era hundar kött...

Enzo får också torrfoder och märgben. Jag kokar visserligen hans märgben eftersom jag köper dem frysta i affären och inte vet riktigt var de kommer ifrån.:)

Men då var det som jag misstänkte... Att om man ska ge hunden rått kött så får man nästan ha egna slaktdjur eller jaga. För jag förstod det som att det var så du fick ditt kött.

Vad tror du kan vara det bästa köttet att ge hunden om man köper i affären och sedan kokar?
Är det tillräckligt god kvalitet på tex. blandfärs för att det ska vara lönt att ge det?

Man får väl flörta in sig hos nån jägare kanske:idea:
 
Sv: Ni som ger era hundar kött...

Allt kött, som finns i affär går att ge till hundar, men griskött bör man inte ge rått.
Du kan ju kontakta närmaste jaktlag och fråga dem om det finns möjlighet att få köpa putset.
 
Sv: Ni som ger era hundar kött...

Jag ger nog helst inte nått kött rått som jag inte varit med hela vägen på. Fast jag hade gäna hittat ett jaktlag som man kunde få spill ifrån:idea: Ska kolla runt lite...
Så länge får jag köpa kött i affären.
Tack för hjälpen:bow:
 

Liknande trådar

Hästvård Jag har en liten islandshäst som verkar omöjlig att få upp i vikt just nu. Enligt analys borde hon behöva 7kg hö och lite extra protein...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
5 827
Senast: Kalkon87
·
Hundhälsa Okej jag behöver hjälp, ju mer jag grotta ensam desto svårare blir det. Jag ska byta foder till Emiron, hans mage är inte vad den borde...
2
Svar
24
· Visningar
5 317
Senast: calm
·
Övr. Hund Jag skrev här litegrann för att par år sedan men har sedan lång tid tillbaka bara läst i trådarna utan att skriva. Nu är det dock dags...
Svar
14
· Visningar
3 604
Senast: giovanna
·
Hundhälsa Hej alla, tänkte höra om någon har bra tips. Snälla läs hela inlägget innan ni svarar. Jag har en boxer-bulldogmix Jagger som sedan vi...
Svar
4
· Visningar
1 029
Senast: Wingates
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Målbilder för trubbnosar.
  • Tångbett dåligt?
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp