Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Gud vad obehagligt! Hur gick det sen för personen? Kom minnet tillbaka eller fick h*n börja om livet helt sas och lära känna vänner och familj på nytt?En släkting svimmade och tappade minnet totalt. Jag såg inget i förväg utan en dag ramlade personen ihop i sin bostad. Vaknade på sjukhuset och minns ingenting av sitt liv, kände inte igen någon osv. Extremt svag, personen var då runt 23 och vältränad, men personen kunde inte ens skära en kokt potatis med kniv. Jag var där och den anhörige sov 23 av 24 timmar i nån vecka. Gick upp för att kissa och äta (jag fick mosa maten).
Sjukskriven 2 månader ca och sen jobbade heltid igen.
Vad har varit första signalerna sas?
Har ni märkt det själva eller har någon annan (närstående, arbetsgivare ect) uppmärksammat det först?
Hur långt hade det gått innan ni sjukskrev er?
Hur länge var ni sjukskrivna?
Oj, det var så mycket och det gick så långt. Motsträvig till förändring (vi hade ständiga omorganisationer, också fysiska flyttar). Stressad utan att egentligen ha någon stressfaktor, svårt att sova alt. somnade och vaknade efter någon timme. Hetsåt, för stressad för att motionera. Ständig känsla av att ha glömt något eller av att behöva vara på annat ställe, även på fritiden. Innan jag slutade hade jag en period när jag vaknade med panikångest också.
Började med att titta på foton och berätta. Det var lite tufft när personen sa "aha, är det du som är min syster, jag har hört att jag har en sådan". Då är jag storasyster. När det väl började komma tillbaka gick det förhållandevis fort, både vad personen själv hette, bodde och så vi andra, händelser. Samtidigt berättade vi mycket för att se om minnen kunde komma tillbaka och personen själv kunde fylla på en historia, ett minne osv. Det jag mest skrattade åt var när personen i efterhand sa "När jag låg där på sjukhuset satt det en människa bredvid sängen och andades som Darth Vader, jag visste inte vem det var men nu vet jag ju att det var pappas fru" (inte vår mamma) Så personen kom ihåg Darth Vader men inte frun som pappa (och vi) bott med i många år...Gud vad obehagligt! Hur gick det sen för personen? Kom minnet tillbaka eller fick h*n börja om livet helt sas och lära känna vänner och familj på nytt?