Det tror inte jag.Sant! Men det är ju också individuellt hur mycket man behöver äta för att bli ok mätt. Vissa äter otroliga mängder utan att det syns på dom medan andra äter för lite och det får motsatt verkan, svältläge där kroppen istället tar allt och lagrar.
Eller, det är uppenbarligen olika hur mycket man behöver äta för att känna sig mätt på ett sätt som man trivs med.
Men det är varken min erfarenhet att vissa äter otroliga mängder utan att det syns på dem medan andra äter för lite och ändå inte är smala.
Det där svältläget är ett rent påfund av personer som tycker att de äter lite men ändå inte går ner i vikt.
Får man tillfälle att se hur folk faktiskt äter under några dagar, tycker jag alltid att det blir ganska självklart varför man väger som man väger.
Jag känner flera överviktiga tex som tycker att det är konstigt att jag "kan" äta så pass mycket fikabröd utan att bli tjock, men av någon anledning väljer samma personer att inte se att mina luncher ofta består i av typ broccoli och bönor på vardagarna.