Sv: ni som är/har varit sjukskrivna...
Hola,
Ingen munter läsning men jag har varit sjukskriven och liggande med båda mina barn från femte månaden.
Första var det nära för inläggning, andra visste jag så jag fattade att sköta mig....
Avskydde båda mina grav, blev jättedeprimerad av att bara ligga hemma. Ligga på soffan, inte kunna sitta ens på en stol utan att få värkar etc.
Med första läste jag väldigt mycket och tittade på de tv kanaler som fanns då. Pratade i telefon mycket. Handarbetade, typ stickade och virkade babykläder.
Med andra så skaffade vi alla filmkanaler, jag läste en del och telefonen fick jobba en del. Lyckligtvis kom ju första barnet hem hyfsat tidigt från skolan så dagarna blev inte så fruktansvärt långa.
Vare sig fick eller kunde städa. Att tro att jag skulle kunna fixa stallet var bara att glömma. Mot slutet kom jag inte ens till brevlådan och fick ligga i soffan och äta middag....
Med andra så hade jag mycket hjälp i äldsta barnet som på kuppen lärde sig att laga mat.
Man står ut. Men jag blev som sagt väldigt deprimerad när jag väntade båda mina barn. Tur jag hade förstående familj.
Ett bra tips är att ha en bärbar dator som du kan placera lite varstans. Väldigt bekvämt när du är så rutten så det bara är soffan som gäller.
mvh Eva