Ni som är dagmatte

H

HoppFantasten

Vilka här har daghundar?
Berätta lite isf!

*Hur länge har ni passat hunden?
*Ras, ålder, kön på vovven?
*har ni bra kontakt med ägaren?
*hur ofta passar ni hunden samt hur länge?
*vad får ni betalt?
*beskriv hundens personlighet :) ?
*någon bild?

Ska skriva själv sen också! :bump:
Kan vara intressant att läsa.
 
Sv: Ni som är dagmatte

*Hur länge har ni passat hunden?

Sen i somras av och till

*Ras, ålder, kön på vovven?

Amris, 8 månader, hane

*har ni bra kontakt med ägaren?

Jag och ägaren har tyvärr milsvidda syn på hunderiet om man säger så.

*hur ofta passar ni hunden samt hur länge?

Inte alls just nu, men annars var det väl 8 timmar om dagen fem dagar i veckan ungefär. Ibland mer (!!!!!) ibland mindre. Sov över hos oss rätt ofta, en gång en dryg vecka i streck.

*vad får ni betalt?

1500:-/ månad. Men då är det som sagt inte bara promenader ett par gånger om dagen.

*beskriv hundens personlighet ?

Han har förändrats något totalt nu tyvärr. Vi hade ett uppehåll på en och en halv månad ungefär. Innan det var han världens gladaste lilla skit, positiv till allt och alla.
Efter uppehållet har han blivit mer inåtdragen och är rädd för män, och skyggare. Men vi har jobbat jättemycket på det, och min voffsa har hjälpt upp honom jättemycket.

*någon bild?

Innan trimning, här är han fyra månader ungefär

{F892AF4C-E4AB-456B-9841-B37585356898}.jpg


Etterpå triming, som tur är syns det inte hur hemsk han ser ut...
Sover PÅ min hund
{17605610-C750-4248-B050-7EFC433B0D35}.jpg
 
Sv: Ni som är dagmatte

Jag är inte dagmatte, men promenadmatte åt en dobbishanne på 4 år. Förut gick jag ut med honom 3 gånger per vecka, men nu blir det mest vid behov eftersom ägaren för tillfället är arbetslös. Så nu är det mest ibland för aktivering och sådär.

Har hållt på med honom i 1 och ett halvt år ungefär. Han är kastrerad vilket är jätteskönt för då kan jag alltid ha med min egna tik på promenaderna. Men Ozzy som han heter promenerar jag, lägger spår, tränar lydnad, är ute och löptränar, tränar lite apportering och uppletande.

Det är jättekul och man lär sig massor på att syssla med andra hundar cokså ibland och inte bara sin egen. Kula att man bygger upp en relation till hunden så snabbt:)

Får 80 kronor per promenad, men tiden på promenaderna varierar rätt mycket. Ibland 30 min, ibland 3 timmar. Men det är inget ägaren kräver, utan det gör jag för att jag tycker det är kul!

Ozzy är en dobbermanhane på fyra år, som sagt. Sprallig, inte speciellt lyhörd, lite "gör som han vill". Men vi har nått jättebra resultat och det är kul cokså för ägaren blir så himla glad för den hjälpen!!

Så det var lite om det!:bump:
 
Sv: Ni som är dagmatte

Jag går ut med en hund så jag passar den inte precis, tar bara ut henne och ger henne mat.

*Hur länge har ni passat hunden?
I 3 mån

*Ras, ålder, kön på vovven?
Blandrastik 75% rottweiler 25% nån tysk ras som liknar rottis vet ej vad den heter, 4 år

*har ni bra kontakt med ägaren?
Ja mkt

*hur ofta passar ni hunden samt hur länge?
2 ggr i veckan, tid varierar, går ut mellan 20 min-1,5 h

*vad får ni betalt?
500 i månaden..

*beskriv hundens personlighet ?
Snäll, glad, men vill gärna ta kommandot

*någon bild?
Nej
 
Sv: Ni som är dagmatte

Har en promenadhund som jag tar ut vid behov. Allt från 1-5 dagar i veckan.

*Hur länge har ni passat hunden? Ca 1 år

*Ras, ålder, kön på vovven? Hane på 5 år

*har ni bra kontakt med ägaren? Jodå, det är ok.

*hur ofta passar ni hunden samt hur länge? Allt från en 30 min promenad till 2 h. Det avgör jag. Ägaren vill att han ska rastas.

*vad får ni betalt? 130:- /promenad

*beskriv hundens personlighet ? Glad, trevlig, men envis. Mycket envis.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 787
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Jag är supernyfiken på vilket intryck människor får av olika hundar Hur brukar din hund oftast beskrivas av folk den möter? 1. Vad är...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 513
Senast: Roheryn
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 535
Senast: Sasse
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 531
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Hönstråden II

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp