NI med Westfalia hästtransport....

Hrannar

Trådstartare
Är ni nöjda?
Hur går den efter bilen?
Ventilation?
m.m....berätta då jag är inne på att köpa en sådan, fast beg.

Sv: NI med Westfalia hästtransport....

Fin transport, onödigt dyra tillbehör.

Just begagnat skulle jag kolla med återförsäljare, det kan vara omöjligt att få tag på delar eftersom Westfalia sålts och köpts upp och tydligen har också formen sålts om jag förstår det rätt, för Böckmann har givit ut en variant av den transporten.

Vi hade en sprillans ny, svårslagen vägkomfort, hästen åker bättre än de i bilen (trots ny bil). Tyst, välventilerad. De äldre modellerna med sadelkammare har helt sjukt dålig placering av dörren (över dragstången), den modellen hade jag INTE köpt.

Dock baxnade vi när vi skulle köpa en del tillbehör, de kostar SKJORTAN. Och då menar jag dubbelt så mycket som t ex välprövade svenska märken. Dessutom tillkom en helt vansinnig frakt, vilket gjorde att det verkligen kändes som en kalldusch. Leveranstiden på tillbehören var också skrattretande, ett par månader för grejor som man rimligen kan beräknas vilja ha rätt akut.

Nej, sammantaget hjälpte det inte med komforten, det blev en annan transport istället.

Tack för ditt svar, låter som mkt bekymmer, hmmm va svårt det blev....

Hör dig för med ÅF först, hur gammal är transporten?

(och är den med frontlastad sadelkammare)

Det blir ingen Westfalia, jag kollade upp med reservdelar, och höll på att trilla av stolen:o
Så vi ska iväg och köpa hem en Henra, tror det blir jätte bra:)
Jag får tacka för ditt svar, tur att du sa det och jag kunde kolla upp, visst en kanonbra trailer men ingen har ju råd att fixa till dom.
Och det kan bero på det och priserna på dessa som gör att folk inte köper dom längre, och att ÅF slutar sälja dom.
Man har helt enkelt inte råd att slänga ut flera tusenlappar på en trailer om nåt skulle gå sönder...
Åter igen tack:bow:

Ja, då var det samma hos din ÅF som hos vår.

Tänk en sväng till innan du bestämmer dig för Henra, inte minst för den hemska olycka som hände i just ett Henra-släp där hästen höll på att förblöda p g a farlig konstruktion.

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver hjälp! Ska köpa begagnad hästtransport för att lasta 2 stora/grova kallblod, men alla transporter ser så smala ut. Vad ska... 2 3
Svar
42
· Visningar
2 310
Senast: CaisaCax
·
Utrustning Hej allvetande bukefalister! Jag har precis köpt mig en hästtransport, en Blomert Nairobi från 2013 för att vara exakt. Jag skulle...
Svar
9
· Visningar
413
Senast: warg
·
Utrustning Hej. Hoppas på lite tips. Har en häst som förefaller avsky att åka släp. Leta nu efter nytt släp som förhoppningsvis hästen är mindre... 2
Svar
33
· Visningar
1 826
Senast: Murray
·
Utrustning Jag skulle så gärna vilja ha ett eget hästsläp. Problemet har varit att jag bara har B-kort och ingen bil som kan dra. Nu står jag dock... 2
Svar
20
· Visningar
1 075
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka