Ni med VITA hundar...

C

Colombia_Girl

Hur gör ni för att få bort ögonvätska som färgat pälsen? Har köpt div. produkter med blir inte av med den där jäkla brunaktiga färgen från pälsen. Ska på utställning snart och det förstör ju hela uttrycket på hunden juh :(

Vad har ni för tips??
 
Sv: Ni med VITA hundar...

Jag vill också veta, ska inte ställa ut min (byracka) men det ser så tråkigt ut.

Men det går bort när hon badas! Men det gör man inte varje dag och vatten på en tuss hjälper ju inte.
 
Sv: Ni med VITA hundar...

det är väldigt svårt att ta bort den färgen. Prova med lite kroppstalk (håll för ögat ordentligt) och gnid in det. Annara ksnke torrschamp funkar. Men jag förstår inte riktigt vad du menar att det sitter? På min hund kan jag klippa bort det..men det ser ut som att din är korthårig?
 
Sv: Ni med VITA hundar...

Finns ett speciellt medel för att ta bort ex missfärgningar under ögonen, märket är KW och det heter "Diamant Öjne" (på norska). Bio Groom har något som kallas "Stain free". Finns bl a på Häromi.
Då jag har svart hund har jag själv inte provat grejorna, men det sägs att de ska vara bra.
 
Sv: Ni med VITA hundar...

ring runt till uppfödare och fråga om du inte hittat någon bra produkt. Vi hade en frisé förut med massa färgat runt ögon och mun. hade nått medel för de som va jättebra, kommer tyvärr inte ihåg vad det heter...
 
Sv: Ni med VITA hundar...

Japp min är korthårig så jag kan inte klippa bort nått =)
 
Sv: Ni med VITA hundar...

Känner inga uppfödare med vita hundar, vitt i min ras är inte speciellt vanligt. Använder just nu Jean Peu´s eye care som både förebygger och tar bort, dock inte på min vovve... Alltså rinnandet har upphört och blivit mycket bättre men färgen sitter som berget...
 
Sv: Ni med VITA hundar...

äh. måste man känna dom?=)

kolla med typ frisé och andra långhåriga vita raser.

annars är det väl bara att testa vidare med produktrena
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och ska semestra i Sverige i år och det med tält. Det blir premiär för mig men det finns säkert flera vana campare här :). Jag har...
Svar
7
· Visningar
915
Senast: Fetaost
·
Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
11 493
Senast: Sezziyanen
·
Övr. Hund Vi är många här på Buke med trimmraser. Och trimpälsar är ju en hel vetenskap! Så jag tänkte vi kunde ha en tråd med fokus på deras...
2
Svar
30
· Visningar
2 058
Senast: Jeps
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 567
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp