Ni med studentlägenhet...

Jag bor i studentrum i Sthlm. Det är ett rum med badrum på 18kvm, delat kök. Jag betalar ca 2900 i månaden, värme/el/bredband ingår. Jag tar studielån och har inga övriga inkomster.

Har en etta på 21 kvm, hyran ligger på 3000kr och då ingår el och vatten. Sen betalar jag typ 200 för bredbandet. Tar fullt studielån och jobbar endel på helgerna.

Delar en trea med min sambo, studentlägenhet. Vi har väl typ 58 kvadrat och betalar kanske 5800:- i månaden? Vår lägenhet är dyrare än de andra i området eftersom vi har säkerhetsdörr och nyrenoverat (betalar extra för luckor och spis). El på kanske 300:-? tillkommer. Garageplats på typ 250:- är inräknat i hyran.
Bredband ingår men är som någon nämnde väldigt dåligt...
Jag jobbar extra med de pengarna går till sparande och hästen :D

När jag flyttade till Uppsala bodde jag inneboende i ett hus men med egen lägenhet (kök, rum, toalett m dusch) utan egen ingång. Möblerat för 2800:-

Hur stor är er lägenhet? Hur mycket betalar ni i hyra? Tar ni studielån? Har ni inkomster utöver lånet?

Hur mycket betalar ni/månad för värme, el, bredband, tv etc?

Jag bor i en 1a på 32 kvadrat. Den ligger ca 10 min (med cykel) från stan, alltså relativt centralt. Jag betalar 4 116:- 10 månader/år. Då ingår el, vatten och bredband. Tv betalar jag bara licensen för (känner att en massa kanaler är onödigt, allt finns ju ändå på internet :p ).

Jag tar lån + att jag får 1 300:-/mån i bostadsbidrag. (Vilket lär sänkas en del efter sommaren pga inkomst.) Har inga andra inkomster men har ett ideellt uppdrag som ger mig mat, boende, resa när jag är på uppdrag så där "tjänar" jag ju lite på maten :p.

Jag har en etta på 10,2 m2 (Yes, det stämmer) med alla bekvämligheter som en etta brukar erbjuda. Jag betalar 2600 kr varje månad (12 månader) och då ingår rubbet (el, värme, vatten, bredband). Jag tar fullt studielån samt jobbar extra. Läget är inte så centralt men det tar ca 10-15 min med cykel till innerstan. På grund av häst har jag busskort som jag betalar 840 kr för per månad.

Jag bor i en 3:a på 70 kvm, i Uppsala. Jag har en hyra på 6200 kr då ingår bredband, värme och vatten. Tror el blir ca 200 kr/månad. Jag delar lägenhet med en kompis, så allt som allt betalar jag nog ca 3300 kr för boende/månad.
Jag har jobbat på sommaren och i princip klarat mig utan studielån :).

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag sålde mitt hus i årsskiftet och fick då loss en del pengar. Jag har alltid gillat tanken med att vara helt skuldfri (dvs inte ens...
2
Svar
21
· Visningar
2 261
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 970
Senast: Squie
·
Hemmet Jag fick en chock när jag fick min senaste elräkning för enligt den så ska jag ha gjort av med extremt mycket mer el än vad jag normalt...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
7 785
Senast: Pinus
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 198

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka