Aha.
Jag bodde hos en skithyresvärd ett tag för en jävligt låg hyra. Risig etta med "kokvrå" och gemensam dusch i källaren, men fördelen var att man fick renovera precis som man ville, lämna kvittot för materialet i en burk i källaren och betala mindre på hyran. Min lägenhet gick igenom några färgbyten. Jag hade en kompis i huset som gjorde ett jävligt spännande bygge i sin tvåa med ett sovloft. Och hade man lite svårt att betala var han rätt soft med det med, man kunde få uppskov en månad. Inte för att det behövdes, hyran var lägre än studentkorridor.
Och jag hade odlingslådor på baksidan, liten pool jag fyllde med varmvatten från duschen, och en hel kaninuppfödning
.
Nackdelen med att bo risigt är att det är risigt och ingen fixar något åt en. Men fördelen kan vara att det är billigt och man får repa och fixa bäst man vill!
Så du kanske får ta det för vad det är? Vill du ha god service måste du flytta till en annan sorts hyresvärd. Men om din risiga hyresvärd är lika obrydd som den jag hade, så har du ju fria händer att fixa det som felas.