Men hjälp
jämfört med din så är ju min ökning ingenting!
Ja, det är skitjobbigt att hela tiden oroa mig och nu känns det som att förfallet av huset går fortare och fortare för varje dag. Jag ska ta tag i att ringa så fort jag kan, men jag måste rensa upp mitt hemmameck i lokalen först så inte jag riskerar att åka dit på något, men där har jag iallafall flera jordfelsbrytare om något skulle gå fel. Fast idag när jag kom ned dit så funkade inte vägguttaget som används för halva lokalen och ingen säkring har gått heller så antingen har det gått en säkring uppe i elrummet eller så har de fifflat med något för jag såg att de har varit inne och ändrat på två säkringar.
Boendestödet mailade iallafall en på kommunen igår för hon är hos flera som bor hos min hyresvärd och de har det ännu värre än vad jag har!
Jag ska försöka gå över till grannen och fråga om hennes el idag också så jag vet om det bara är min lägenhet eller resten av huset också.
Fast det i lägenheten funkar ju så att det går att använda, det blir ”bara” svindyrt med elen och badrummet är bara väldigt slitet och det är störigt med att toastolen är rickalös och att det blir så mycket kalk runt kranarna. Så jag tror inte att det är tillräckligt för att deponera hyran
Lokalhyran är så låg så där är det inte lönt att deponera för den lilla summan är en piss i Mississippi för hyresvärden och jag vill inte göra något som gör att jag riskerar att bli av med lokalen eller få hyran till den höjd, men nu när jag bara har belysning i halva lokalen så MÅSTE han ju göra något åt det.
Jag ska kolla runt!
Jag vet inte vilken som är huvudbrytare
men ja, lampor och kyl/frys mm måste jag ju ha. Det är bara elementen som hade behövt bort