Ni med "småhundar", Bilder ?

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Nillah
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 109
  • Visningar Visningar 24 546
Sv: Ni med "småhundar", Bilder ?

PS: kunde inte ändra det då tiden gick ut, men självklart är chineser bra första hundar till rätt person, men det krävs lite logikhuvud/engagemang bara:) tror jag i alla fall..

Ja jag menade inte igentligen att de inte är bra första hundar, men ibland skriver man en sak och så fem minuter efter kommer man på att det var uppåt väggarna, och då går det inte att ändra på, det var därför jag la till utläggningen i nästa inlägget, vet inte om du såg det:) annars kan du hojta till för jag kan vara rätt så otydlig ibland:grin:

och självklart är jag partiskt för jag älskar den här rasen, men alla raser är ju lite unika på sitt vis, även om jag inte tycker man kan dela upp dem i att den reagerar så,och en annan reagerar sådär. När du bad mig förklara hur jag tycker de är blev det plötsligt väldigt svårt, men man märker liksom att de har ett speciellt sätt att leka på,ett speciellt sätt att prata med en på..:angel::p

Har ni hört om bearded collie leken någon gång? De sägs att de är en ras som älskar att leka ta-fatt med andra beardisar och de har typ ett "särskilt utpräglat system" när de leker, chineser har ett speciellt, labradorer ett särskillt vis,det skiljer inte sig mycket men lite osv, DET ÄR ÄR MEST SOM JAG FUNDERAT OCH KLURAT PÅ..KANSKE HELT UPPÅT VÄGGARNA MEN ÄNDÅ:angel: har ni märkt det? med hästarna med att islänningar har en röd tråd i deras sätt,welshar m.m men bara för att de flesta brukar säga att araber är hariga och hetlevrade betyder ju inte att man ska utgå från att alla är det..

Jag är långt ifrån någon som haft hund i 15 år om man inte räknar in resten av familjen.. menade inte så men det är svårt att förklara riktigt vad jag menar då jag är riktigt dålig på det här:crazy:, men fråga på ändå bara:banana: eller säg till om jag tänker helt bananas:bump:

Senast ändrad av en moderator:

Okej :), nej jag såg det först nu :)

Haha, nejdå, du tänker absolut inte helt :banana:. :p tycker inte jag iaf :P
Känns som att tråden börjar ändra riktning lite, var ju mest tänkt som lite av en bildtråd och berätta lite om rasen-tråd från början ;), men nu blev det helt plötsligt väldigt mycket 'kineser' :P
Skickar dig ett PM för jag har fler frågor på lager ;)
Nillah

Senast ändrad av en moderator:

Gud så söt Yda är!! :d
Fler bilder? :p
:bow:

Åh, tack eller vad man säger? :D
Här inne finns fler bilder på vårt hjärta! Se och njut.
http://www.pixbox.se/alb_show_id709604_page0.html

Och såhär mysigt hade vi det härom morgonen.
S%C3%B6ndag+4+advent+011.jpg

Världens bästa Loppa!

Vår lilla tik är iof en blandis (papillon/?) 13år.precis lagom i storlek :love:(har haft mkt stora hundar tidigare bla schäfrar,Dobermann)

25311883.jpg

Sött! :p Jättefin :)
Hur gammal är hon?
Nillah

Också jättefin med glosögat och allt :p

Är inte spetsar väldigt skälliga eller är det bara jag som har förutfattade meningar? ;)

Väldigt söt :) Tänk att det kan finnas en så ståtlig hund under filuren som man ser på första bilden ;) Tibben verkar vara en väldigt trevlig ras :)

*Puffar*
Fler bilder? :D Alltid roligt att se.

Min chihuahua/Pomeranian Monty 6 man.
25325712.jpg

Har tillsammans med bastisarna...
24476276.jpg

Ja mina tillhör ju inte sällskaps hundar , Men små är dom ju :love:
valpar004-2.jpg

valpar002-1.jpg

valpar023-1.jpg

valpar035.jpg

valpar006-1.jpg

Inta alla jag har men en del av dom;)
Tesora

kl

Jag antar att min vovvsing går under benämningen "småhund", trots att det är en stor hund i litet format ;)

Släthårig foxterrier, tik, 5år
Utslitna bilder, jag vet :angel:

Nikki.jpg

hoppnikki9.jpg

Nikki1.jpg

Nikki1-1.jpg

Nikki4-1.jpg

Untitled-3.jpg

Liknande trådar

H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 547
Senast: Bulldoozer
·
Hundavel & Ras Mina föräldrar vill gärna skaffa hund och jag ska eventuellt flytta upp till dom och då skaffar vi hunden tillsammans. Vi hade en... 4 5 6
Svar
119
· Visningar
10 242
Senast: Narcissa
·
Hundavel & Ras Jag ska inte skaffa hund. Nej, det ska jag alltså inte. Nix, näpp, nein. Inte alls. Men... Som förberedelse inför den dagen jag känner... 2 3 4
Svar
68
· Visningar
8 831
Senast: Acto
·
Övr. Hund Tänkte att det kunde vara intressant att se hur stor variansen i raser är här inne på Buke genom att varje medlem får lista 1) vilken... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
11 887
Senast: Sebastian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka