Ni med "småhundar", Bilder ?

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Nillah
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 109
  • Visningar Visningar 24 546
Sv: Ni med "småhundar", Bilder ?

Det är inte jag som döpt honom:crazy: Jag antar att uppfödaren hade svårt att komma på namn på U när det var så många hanar i kullen. När han kom till mig var namnet redan inarbetat så det kändes dumt att byta!

Jag har nog en stor och en liten "mittemellan" hund. Däremot har min mamma Bostonterriers och det är världens charmigaste hundar. Hade rasen varit en storlek större hade jag gärna haft en. Här kommer lite bilder, det finns risk för att de blir lite stora om man klickar på dom.

1218395841_resized.jpg

1221840758_resized.jpg

A4_2.2.jpg

1216410026_resized.jpg

Äsch det är inga problem att byta namn! Min schäfertik hette sitt stamtalenamn "Disha" när hon kom till mig, men kallas numera "Grima"..:) . Då hade hon ändå levt med sitt gamla namn i 3 år!

Dante
Coton de Tuléar 5 år gammal
21263029.jpg

Han är kortklippt, har tyvärr ingen bild på den här datorn när han är långhårig.

Hawaii;11732488 [IMG skrev:
http://iloapp.bostonkennel.se/data/_gallery/public/1/1218395841_resized.jpg?width=962&height=640[/IMG]

A4_2.2.jpg
Gisses vad sööööta!!!:love::love:

Lite fråga, hur stor skillnad är det på Fransk Bulldog och Boston Terrier?
Mest sådär allmänt? *nyfiken och okunnig*:laugh:
Jag har allt varit nyfiken på Boston, men inte kollat upp av någon märklig anledning..

Dillan en Jack Russell Terrier

Dillan-2.jpg
Jätte söt! Han liknar min tjeja jag hade när jag var liten, bara att hon var brunfläckig och hade mer markeringar men de har samma uppsyn och typ.
Snyggt!;)

Jag hoppas att den dagen jag skaffarv(jadå, förr eller senare;)) en Chi, ska den ha samma underbart busiga uppsyn!
Jag är jätte kär i din lilla söta busrumpa!

Min nerklippta Bichon Frisé
24717631.jpg

Lite mer rastypisk frisyr (men fortfarande för kort)
21495677.jpg

En av våra chihuahuaor
25157671.jpg

Skickar även bilder på daghunden som är en Coton de Tuléar som valp och nu.

P1010608.jpg

P1011464.jpg

Jo verkligen. Jag tyckte min pudel drog in mycket skit i sin päls med denna lilla tjejen drar in mycket mer då hon har så korta ben och allt fastnar i pälsen. Ser ju bara på denna bild efter en blöt dag ;) Coton är valp här

P1010670.jpg

Jag har en liten underbar Petit Brabancon. Världens bästa hundras såklart. :D
Om du är nyfiken på att läsa om griffoner och se bilder på min hund så kolla här. Jag har skrivit ihop en massa info. :love:

Jag äger en Jack Russell tik, hon är nu 7 mån.

Viktigt att tänka på är ju vad du ska ha hunden till. Mitt val på Jack Russell har varit självklar i flera år, mitt jobb är stall från morgon till kväll, vilket passar dessa små ligister perfekt. Jag var sjuk i 3 dagar och då konstaterade jag att en JR är inte lämplig som enbart sällskapshund. Hon pep och blev olidlig inomhus (hoppade från fönster till fönster, bet och tuggade på allt, mindre lyhörd etc etc). En JR ska vara ute, springa, snusa, leka, vara allmänt onödigt-för-mycket. :)

Låt er inte luras av hennes söthet, därinne lurar :devil:
24774323.jpg

24774317.jpg

24774335.jpg

Jag var sjuk i 3 dagar och då konstaterade jag att en JR är inte lämplig som enbart sällskapshund. Hon pep och blev olidlig inomhus (hoppade från fönster till fönster, bet och tuggade på allt, mindre lyhörd etc etc). En JR ska vara ute, springa, snusa, leka, vara allmänt onödigt-för-mycket. :)

[/IMG]

Det går över! När de är lite äldre älskar de att ligga i sängen och mysa...

Jag har en liten hund. 50% dvärgschnauzer - 50% shih tzu. Världens bästa Yda. Trodde aldrig jag skulle kunna bli såhär fäst vid en hund, men hon är verkligen det bästa jag har :love:

S%C3%B6ndag+4+advent+015.jpg

Familjens gamla westietös, en otroligt trevlig tjej och jag kommer nog skaffa mig en till westie någon gång i framtiden :love:
DSCF0146.jpg

Och så tar jag mig friheten att lägga in bilder på min kompis två chinese crested, puffen är bara 6 månader har jag för mig. Väldigt trevliga hundar det också :laugh:
IMG_5905.jpg

IMG_6061.jpg

En liten bonusbild :D
IMG_5934.jpg

Liknande trådar

H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 547
Senast: Bulldoozer
·
Hundavel & Ras Mina föräldrar vill gärna skaffa hund och jag ska eventuellt flytta upp till dom och då skaffar vi hunden tillsammans. Vi hade en... 4 5 6
Svar
119
· Visningar
10 242
Senast: Narcissa
·
Hundavel & Ras Jag ska inte skaffa hund. Nej, det ska jag alltså inte. Nix, näpp, nein. Inte alls. Men... Som förberedelse inför den dagen jag känner... 2 3 4
Svar
68
· Visningar
8 831
Senast: Acto
·
Övr. Hund Tänkte att det kunde vara intressant att se hur stor variansen i raser är här inne på Buke genom att varje medlem får lista 1) vilken... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
11 887
Senast: Sebastian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka