Ni med små barn (under året)

MsSleepalot

Trådstartare
Hur ser ert sociala liv ut? Kompisar? Familj? Hur ofta är ni och hälsar på/får ni påhälsning? Hur ofta träffar ni vänner och vad gör ni då?

Sv: Ni med små barn (under året)

Jag träffar mina vänner lika ofta som innan jag fick Tyra. Enda skillnaden är att vi ses oftast hemma istället och då oftast hemma hos oss.
De som kommer hit oftare nu är Tyras mormor och farmor. Farmor är här ca 2-3 gånger i veckan och Tyra älskar sin farmor:love: Hon stannar ca 2 timmar och busar och äter med henne medans jag eller sambon, beroende på vem som är hemma den dagen, kan slappa eller fixa här hemma. Det är lyx när hon kommer :p
Mormor är här ca 1 gång/veckan men eftersom hon är chef för några hundra anställda så innebär det att hon arbetar en hel del. Hon vill vara här oftare men hinner inte :(

Vi umgås lika mycket som innan och äter, kollar på film, åker på biltävlingar osv. Men de där vilda 20 årings festandet varje fredag och lördag varje vecka är vi inte med på längre ;)
Familjen träffar vi oftare än innan, har flyttat mkt närmare svärmor och mina föräldrar åker hit ofta och vi även ner till dem. Svärfar träffar vi lika sällan som innan. Kanske 3-4 ggr om året MAX och då bor han 30 min här ifrån :grin:

Rasmus var med överallt när han var under året. Han sov gott överallt i sin vagn. För de mesta var vi ju på biltävlingar så då var de bara att hänga på honom hörselskydden.

Jag träffar mina väninnor på ÖF och så har vi Eftis på eftermiddagarna när vi har hämtat på Förskolan. Vi leker hemma hos någon av oss med alla barnen. Vi har en drös som är mellan 0-5 år.

Mormor och Morfar bor på Gotland så dem träffar vi kanske max 4 ggr per år. De tittar in på en fika ibland ett par timmar och sedan åker de vidare och hälsar på resten av släkten innan de åker hem igen. De har katter så hela familjen kan inte åka ner till dem, men jag ska ta två av barnen ner i påsk och den allergiske sonen får stanna hemma med Pappa.

Farfar tittar in minst en gång i veckan och lånar ut bil ibland när han reser bort. Han brukar komma och äta mat och umgås en liten stund.

Sen har vi våra vänner som vi träffar med jämna mellanrum, men med tre barn i huset så blir det gärna på våra vilkor och hemma, eller möjligen på Solvalla eller någon annan barnvänlig aktivitet.

Så vi har jämt skägg hela tiden tycker jag! Kul att träffa människor men samtidigt så umgås vi bara i familjen ochså!

På helgerna och sen ibland i veckorna när man orkade. Kommer man hem från jobbet kl 17, sen ska man laga mat och sen kanske till stallet så är klockan sova när man kommer hem.
Jag är väldigt social och vill i alla fall ut och fika 2 ggr i veckan men sen är inte pappan lika social och tycker det är så skönt att bara vara hemma och slappa ;)

Sen har jag ju hästen, lånade ut henne när Rasmus var 2-7 månader sen åkte ju jag till stallet varje dag.

Senast ändrad:

Nu har min gott och väl passerat året, men jag kan berätta hur det var då. Klart mycket ensammare än innan! Alla mina vänner jobbar ju på dagtid, nästan ingen av dem har barn. Kvällstid var det jättesvårt att lyckas umgås med någon, för våra kvällar var väldigt struliga med skrik och trött barn som inte kunde komma till ro och sova. Vi kunde inte ge oss ut på så mycket grejer på helgerna heller, för det gillade inte lilla barnet heller. Ett fåtal trogna vänner fattade hur vi hade det och hittade olika sätt att lyckas umgås med oss på nya sätt. Typ komma över på lunchen med hämtmat, eller följa med på en barnvagnspromenad sen eftermiddag. En del andra försvann bara, de tyckte väl vi blivit tråkiga som behövde planera långt i förväg och inte kunde umgås så länge i taget. :( Jag lyckades hitta tre-fyra andra mammor att umgås med under första året, genom ÖF och nätet. Det gjorde dagarna mindre långa.

Släkten träffade vi lika mycket (eller snarare lite) än innan eftersom vi har långt till dem.

Min dotter är 14 månader nu och jag får säga att jag var mer social innan hon blev 10-11 månader och började gå.
Att hälsa på någon nu som själv inte har barn i den åldern är en plåga iaf om de har mycket saker att riva ner.
Ronja är som en virvelvind som far fram och ska plocka ner allt, smaka allt... så just nu har jag ingen lust att hälsa på folk på samma sätt.
Får bara sitta på spänn och hålla koll på henne.

Var lättare när hon bara kröp.
En bra och lätt resesäng är guldvärd också, om man nu inte har en liten som tycker om att sova i vagnen.

Jag har två vänner som jag träffar minst en gång/vecka, dock inte tillsammans, utan två olika tillfällen. Sedan är det tre andra vänner som jag ser ca varannan vecka. Innan dottern kom jobbade jag heltid och tränade 3 gånger i veckan.
Efter att dottern föddes så har jag mer tid att träffa dem, tyvärr hinner inte dem eftersom de jobbar heltid.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 707
Relationer Idag för 25 år sedan träffade jag hästen som fick mig att förändra mitt liv. Redan från första stund så förstod jag mig på henne och vi...
2
Svar
20
· Visningar
1 335
Senast: Görel
·
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
653
Senast: Bufera
·
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
35
· Visningar
5 057
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar