Kakmonstret
Trådstartare
Så jag behöver era råd, nu är det så att jag har en skimmelponny som jag rider och hjälper till med genom ridskolan, får tävla henne också och ja jag är väl den enda som försöker få bukt på hennes hemska kissgula färger som hänger med i stort sett varje dag. Så nu behöver jag er hjälp. Idag har jag två saker som hänger med till stallet dels ett "torrschampo" som heter Cowboy Magic Greenspot Remover som är bra så länge smutsen inte sitter som berget. Fungerar bara på kroppen och inte i svansen, så till svansen har jag använt Grön Såpa, som mirakulöst nog gjorde svansen vitare(läs mindre gul) men ändå inte snövit som den borde vara.
Stod 2 timmar vid förra tävlings tillfället(kvällen innan) och försökte gnugga bort fläckarna men det blev inte direkt något bättre, så fick rida med en stor gul fläck på ena sidan. Vilket gjorde att jag skämdes som bara den. Så nu undrar jag om ni har något riktigt bra skimmelschampo? Utan karens förstås och utan Alovera i. Ge mig era bästa tips.
Såhär såg hon ut innan badet kvällen innan.
Såhär såg det ut dagen efter när hon torkat, fläcken är fortfarande kvar, men lite mindre gul.
Är detta jag använder som " torrschampo". Är bra på mindre fläckar men vill gärna ha något med lite mera "Power" i. Gärna torrschampo.
Stod 2 timmar vid förra tävlings tillfället(kvällen innan) och försökte gnugga bort fläckarna men det blev inte direkt något bättre, så fick rida med en stor gul fläck på ena sidan. Vilket gjorde att jag skämdes som bara den. Så nu undrar jag om ni har något riktigt bra skimmelschampo? Utan karens förstås och utan Alovera i. Ge mig era bästa tips.
Såhär såg hon ut innan badet kvällen innan.
Såhär såg det ut dagen efter när hon torkat, fläcken är fortfarande kvar, men lite mindre gul.
Är detta jag använder som " torrschampo". Är bra på mindre fläckar men vill gärna ha något med lite mera "Power" i. Gärna torrschampo.