Ni med norsk skogis..

ragge

Trådstartare
Fäller era kissar av kragen ibland?Min har fällt av den varje höst och jag undrar om det ska vara så eller om hon mår dåligt eller om det är nått annat som är fel?

Sv: Ni med norsk skogis..

Min har alltid lika mycket päls. Eventuellt får han väl mer nu i vinter när han är lite äldre (2 år). Men han har aldrig fällt bort kragen.

Hur menar du, blir katten korthårskatt om kragen? Det är säkert ingen fara, en del är ju lite mer korthåriga vissa perioder.

Sv: Ni med norsk skogis..

De flesta skogisar fäller ur ordentligt någon gång om året och tappar då ofta hela eller delar av kragen så det är inget konstigt eller något att oroa sig för. Somliga får så lite päls kvar att man nästan bara på svansen kan se att de faktiskt är semilånghår :)

Liknande trådar

Katthälsa Min älskade, älskade katt har blivit illa biten av grannens j*vla okastrerade hankatt och ligger nu hemma med drän i frambenet/bringan...
2
Svar
22
· Visningar
1 592
Katthälsa Hej, För en och en halv vecka sedan fick vår katt tråkigt nog amputera svansen efter att ha blivit påkörd. Han har en stump på ca 5 cm...
Svar
0
· Visningar
467
Senast: Elbe92
·
Övr. Katt Jag har två kastrerade honkatter som jag köpte på katthem för länge sedan. De börjar bli gamla och har inte längre så mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
223
Senast: MJLee
·
Katthälsa Är förstagångskattägare men är inte ny på djurmat sas, har haft hundar med känsliga magar och allergier så att läsa...
Svar
15
· Visningar
760
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama