Ni med husdjur...

cherie

Trådstartare
Ni som har husdjur, har ni någon gång upplevt er ha svårt att få en hyresrätt på grund av det faktum att ni har djur?

Jag har chinchillor (tidigare även degus, hade som mest tre burar och åtta djur) och har aldrig ens fått några frågor från hyresbolagen. Inga anmärkningar de gånger bovärden behövt kolla lägenheten heller.

Det enda jag sett att fler bolag och även mitt nuvarande haft särskilda bestämmelser för är reptiler, max 1-2 och man måste även söka tillstånd.

Ni som har husdjur, har ni någon gång upplevt er ha svårt att få en hyresrätt på grund av det faktum att ni har djur?
Jag som inte ens har djur ville hyresvärden att jag skulle ta en två för jag kunde ju skaffa husdjur. :banghead: Jag ville ha en etta. Så det är nog olika.

Min färre hyresvärd tillät inga djur, dock får man inte förbjuda husdjur bara sådär. Reptiler och liknade är undantaget.
Hyra i andra hand däremot är knepigare för mig som har hund.

Liknande trådar

• Låst
Juridik & Ekonomi Går det att klara sig på så lite pengar? Hur gör man då? Jag får väl anta att både husdjur och bil går bort då. Och inga glasögon. Men...
34 35 36
Svar
708
· Visningar
36 251
Senast: Mineur
·
Hemmet Jag flyttar in i min nya lägenhet idag, och kylskåpet luktar illa 😖 finns det några fler knep än ättika för att få bort det? Är...
2
Svar
24
· Visningar
1 343
Senast: hastflicka
·
Hemmet Tycker det är lite svårt att hitta relevant information så kollar här :) Hur går man tillväga för att bygga en klassisk veranda från...
Svar
15
· Visningar
865
Trädgård & Växter Jag är väl medveten om att det inte finns någon regel direkt för hur ofta gräs ska klippas som så, men om man tänker att man den här...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
3 659
Senast: TeamLundVer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar