Gullan86
Trådstartare
vet inte om jag lägger denna rätt men flytta den i så fall...
jag skulle gärna vilja höra från er som äger eller hyr HÄSTgård.
alltså hur har ni gjort?
letade ni efter hästgård när ni ville köpa hus?
köpte ni "klar" hästgård med boxar, paddock, kanske ridhus och hela köret?
berätta gärna om er situation och gärna om hur mkt ni gav för gården? om ni vill.
köpte ni kanske en gård utan stall och byggde ett eget stall själv eller kanske inredde ni en ladugård till stall?
hur många Hektar var er gård på och hur många hektar tror ni man behöver till hästar egentligen?.
det är ganska onödigt med skog om man planerar hästar va? men lite skog kan ju vara bra att ha där de kan gå in m.m
vad är rimligt i Hektar mark om man har 2 islandshästar den ena förhoppningsvis som ska gå med ston på stora marker.
ev en hingst flock med
och ev inackorderingar.
så det blir alltså ev inte bara de 2 "ursprungs" hästarna.
jag tror jag mest är ute efter mark eftersom jag sattsar mer på lösdrift med islandshästarna men ska man ta emot ston måste man ju ha ett bra stall med.
skulle vilja ha en normalstort hus, runt 100-140 kvadratmeter.
och mark som sagt, sen funkar det med en lada som jag kan bygga stall/boxar i.
bara den är i bra skick.
vill helst att det inte skall vara så stort renoveringsbehov på allt. men hagar kan jag göra själv.
så det behöver alltså inte vara en "hästgård".
sen ska det finnas en lada till sambon där han kan mecka med bilar alltså en lada som kan bli en meck hall.
vad tror ni detta kalaset skulle sluta på?
och berätta gärna mer hur ni har det? hur har ni haft råd med era fina gårdar visa gärna bilder
vad har ni för hästar, och hur många? boxar eller bara lösdrift m.m.
nu vill jag höra!
jag skulle gärna vilja höra från er som äger eller hyr HÄSTgård.
alltså hur har ni gjort?
letade ni efter hästgård när ni ville köpa hus?
köpte ni "klar" hästgård med boxar, paddock, kanske ridhus och hela köret?
berätta gärna om er situation och gärna om hur mkt ni gav för gården? om ni vill.
köpte ni kanske en gård utan stall och byggde ett eget stall själv eller kanske inredde ni en ladugård till stall?
hur många Hektar var er gård på och hur många hektar tror ni man behöver till hästar egentligen?.
det är ganska onödigt med skog om man planerar hästar va? men lite skog kan ju vara bra att ha där de kan gå in m.m
vad är rimligt i Hektar mark om man har 2 islandshästar den ena förhoppningsvis som ska gå med ston på stora marker.
ev en hingst flock med
och ev inackorderingar.
så det blir alltså ev inte bara de 2 "ursprungs" hästarna.
jag tror jag mest är ute efter mark eftersom jag sattsar mer på lösdrift med islandshästarna men ska man ta emot ston måste man ju ha ett bra stall med.
skulle vilja ha en normalstort hus, runt 100-140 kvadratmeter.
och mark som sagt, sen funkar det med en lada som jag kan bygga stall/boxar i.
bara den är i bra skick.
vill helst att det inte skall vara så stort renoveringsbehov på allt. men hagar kan jag göra själv.
så det behöver alltså inte vara en "hästgård".
sen ska det finnas en lada till sambon där han kan mecka med bilar alltså en lada som kan bli en meck hall.
vad tror ni detta kalaset skulle sluta på?
och berätta gärna mer hur ni har det? hur har ni haft råd med era fina gårdar visa gärna bilder
vad har ni för hästar, och hur många? boxar eller bara lösdrift m.m.
nu vill jag höra!