Ni med "bredryggade" hästar....

Salandge

Trådstartare
Jag har ett hyfsat bredryggat kallblod och måste köpa en ny sadel till honom...

Ni med lite bredare hästar, nordisar etc. vilken sorts sadel har ni?? Märke, bomvidd m.m, m.m.... Hur mycket kostade sadeln, ny/begagnad?

/Monika

Sv: Ni med "bredryggade" hästar....

ooops... :o fel forum! Skulle ju ligga på utrustning!!! Kan man ändra på nått sätt? :confused: :confused:

Salandge skrev:
ooops... :o fel forum! Skulle ju ligga på utrustning!!! Kan man ändra på nått sätt? :confused: :confused:

Det bästa är väl att du meddelar moderatorn att du lagt det fel så hjälper säkert denne dig och flyttar den.

och i väntan på korrigering kan jag tipsa om Kieffer. har prövat sadel i lika många år som jag haft ponnyn, men tillslut passade en Kieffer jättebra. det står ingenting i den om storlekar eller någt, men den är nog 16/34 eller liknande.

Jag har också en Kieffer till mitt ovanligt bredryggade halvblodssto. Sadelutprovaren stönade högt när han mätte min häst, men jag lyckades få tag i en begagnad Kieffer för bara 3 500:- (utan tillbehör). Ibland har man tur, konstigt nog. Nu är jag väldigt rädd om den sadeln, för ska jag ha en ny måste jag specialbeställa, och det blir dyrt.

:d Kola

Liknande trådar

Utrustning Är de vanligt att få lite ont i helt nya sadlar? har läst att man behöver rida in sadeln så den blir mjukare mm. å att kroppen kan...
Svar
14
· Visningar
852
Senast: Tilly_85
·
Utrustning Jag behöver hjälp! Ska köpa begagnad hästtransport för att lasta 2 stora/grova kallblod, men alla transporter ser så smala ut. Vad ska...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 146
Senast: CaisaCax
·
Utrustning Hej. Hoppas på lite tips. Har en häst som förefaller avsky att åka släp. Leta nu efter nytt släp som förhoppningsvis hästen är mindre...
2
Svar
33
· Visningar
1 689
Senast: Murray
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 098
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka