Ni matchningstöntar

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Fjunet
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 52
  • Visningar Visningar 2 864
Sv: Ni matchningstöntar

Svart, grått och vitt.

Fast jag har några beige och bruna saker också, lite täcken och grimmor...

har väl det mesta i marinblått. samt att alla hans tävlingstäcken/transporttäcken är marinblå Equiline med vit och ljusgrön kant, samt Bucas transportskydden är samma färg. så det kommer jag ha kvar, för har inte råd att byta men min gulbrunskäck skulle passa bäst i skalan creme-beige-sand-oliv-khaki-nougat-brunt osv. jordfärger alltså.
sen har jag många olika schabrak i marin, även grått, ljusblått. samma i lindor, ridbyxor, grimmor osv.
sadel och träns är i svart läder, och så har jag ett Aachen träns med silverspännen och ett tävlingsträns med pullar och mässingsspännen. även varsin martingal till tränsen.
min kavaj är blå, har svart hjälm och stövlar, sen kommer han ha blå sammetschabrak och luva från JW till tävling, med guld paspoal som passar till mässingsspännena på tränset :p. det enda jag kommer ha som inte passar är mina stigbyglar i rostfritt men har aldrig hittat säkerhetsstigbyglar i mässing :S

Mina favoritfärger...

nya.prylar.1x.jpg

Jag har en vit Lipp och en mörkbrun New Forest....

Jag har en uppsättning blåa saker, en uppsättning biega, en vita, en mörkgröna, en gråa och ska köpa en ljusgrön, haha. Det är grejerna jag har när jag rider alltså, typ lindor, schabrak, ridtäcken och mina ridbyxor.

Stallsakerna har jag ingen speciell färg på, där har hon det som är fint på henne bara.

Jag har som två "färgkombinationer"

1) Marin, silver
2) M.brun, nougat, guld

Min nya kommer ha mkt grått å marinblått men även lite beigt. :)

Klart du ska matcha pålles grejor! :) Själv kör jag med lila och svart på min skimmel! :love:

Bero ju på vilken färg hästen har visserligen

Är den kritvit så kanske vita saker inte är sååå bra :)

ÅÅÅ det här är en tråd för mig!
Till lilltjejen som är 3 har jag svart läder med mässingspännen och gröna schabrak och sånt med guld passpoaler. Än har hon ingen sadel utan får låna en av mammas

och till hennes mamma har jag ljusbrunt läder och klarblått tyg och lite ljusblått.

min färg är grön men min hästs färg är LILA

Min skimmel har först och främst mörkblåa saker men även bruna. Allt läder är chokladbrunt :)

Till min bruna hingst av fbl typ försöker jag köpa saker i ljusbrunt och beige. Finns inte det köper jag svart eller vitt. Lädret skall vara brunt och metallen mässing.

Till min lilla nordis valack som är fux med ljus man och svans skall det helst vara ljusblått, annars duger även grått och vitt. Svart i nödfall. Lädret skall vara svart och metallen "silver".

Tycker att det är lite tråkigt med samma färger, men så fort jag skall köpa nåt så tänker jag på "hästarnas färger". Skall försöka köpa lite andra färger för omväxlings skull. :p

Min färg är vinröd :d Den äe bara så läcker till min chokladbrunda ponny :)

Annars så har jag rutiga schabrak....
för det är schabraken jag nånsin matchar :smirk:

LitenIsa skrev:
Lila absolut.

Har alltid gillat lila saker, men är svårt att få tag på all utrustning i lila. Letar för tillfället lila boots till terrängen :d .
Davis boots finns som lila, både glittriga och "matta". Dom e i plast och väldigt bra, själv har ja ett par lilaglittriga.... :cool:

Min lilla fux har marinblått, såå fint! :love: har ett träns i varje färg så jag tar det som matchar bäst för dagen :D sadlen är mörkbrun. Själv är jag blå i lite olika nyanser.

Liknande trådar

Utrustning Jag har aldrig ridit i något annat än klassiska säkerhetsstigbyglar med gummiband (jo, ett par plaststigbyglar av enklaste snitt utan... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 150
Senast: Capybara
·
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
764
Senast: fio
·
Utrustning Jag har idag en Cheval liberte 2002XL som jag köpte billigt och tänkte fixa till. Nu har flera saker fått mig att inse att jag kör den... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 215
Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
394
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka