Ni matchningstöntar

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Fjunet
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 52
  • Visningar Visningar 2 864
F

Fjunet

Vilken färg är er färg?

Jag känner att jag börjar bli en matchningstönt och faller mer och mer mot saker i klarblå. Jag vill inte vara en färgfjolla! :p

Sv: Ni matchningstöntar

Kör för tillfället med svart och knallblått. Finns även inslag av rött också, men det kommer nog mest bli knallblått.
f80fb56b.jpg

Nu till min nya häst ska jag försöka ha lite struktur när jag köper nytt, just för att vi inte ska se ut som "hej kom och hjälp mig" på matchningsfronten. Jag har bestämt at jag bara får köpa vinröda och lila saker till honom, även om det inte följts riktigt :angel:, har bl a marinblå transportskydd, brunrandigt svettäcke och ett marinblått/cremefärgat grimskaft.

Min å min pålles färger är Klarblått och Gult tillsammans..

Det måste ju passa till första-pris rosetten :p:D

Senast ändrad av en moderator:

Brunt, olivgrönt, creme och beige är helt klart 'mina färger' :d

Jag gillar ljusblått, mörkblått och beige eller moss & olivgrönt och beige... Hmm..

Brukar ha endera det ena eller det andra.

Det börjar mer och mer gå åt det blåa hålet. Förut var det mer grönt som jälde.

Har alltid gillat blått men allt passar inte in i den färgen.

Har lite allt möjligt just nu. Håller på att gå över till marinblå/beige. Förut hade jag grönt (inte knallgrönt, mer mossigt) men upptäckte att det gigantiska stuteriet i närheten har det.. Bytte till rött/svart, upptäckte att det näst största stuteriet hade det.. :crazy: Bytte till marin/beige.

Marinblått!
men jag tycker även om andra nyanser av blått ;)
samt grå, brun, beige/Creme, svart.

ljusblått, marinblått, ljusgrönt, vitt, grått, jag blandar inte utan har istället många uppsättningar ;) bra med en häst som passar i många färger :D

Blått i alla dess nyanser till "vita" valacken :D
Lilla (eller nått fint rosa)till siversvarta lilltösen :love:

svarta lädersaker, eller helt avvikande färger på tränset :smirk:
som blått, grått, vit-blått och snart ett lila :bump:

Mässing-mässing!!!
rostfritt-rostfritt!!

finns det nått värre än å blanda färger på spännena på träns å stigbyglar å sånt...
nä fy usch pi :devil:

Vinrött o grönt o svart :love:

Eller nästan...det vinröda står för typ Oak bark i sadel o träns...(alltså jag har inte kommit så långt än för hästen är bara 2år).

Det gröna och svarta för textilsaker och sen mässing i stigbyglar o bett o dylikt...

Min häst är mörkbrun mot svart...vad tror ni om det...

Sen har jag en massa blåa saker från foderhästen och ett grymt snyggt grått schabrak med mitt namn som passar fint på damen.

Jag kan inte hålla mig till en eller två färger, utan köper massor av prylar som man kan försöka variera. T.ex. på sommaren så gillar jag ljusblått, vanlijfärgat, ljusgult, typ corallrött (dock ej på schabrak o dyl. eftersom jag har fux, men ofta en färg jag har på mina egna toppar.) Det känns sådär sommarfräscht och härligt! :)

Annars så gillar jag cremefärgat, beigt, brunt och oliv samt khakigrönt.
Färger som man lätt kan kombinera eftersom de tillhör samma färgskala.

Gillar även rött och svart ihop. Då blir det svart schabrak och svarta ridbyxor men att jag själv har röd tröja eller jacka. Som sagt jag har fux, rött skär sig i färgen..

Marint och mörkgrönt är också snyggt. Färger som är lätta att kombinera med det mesta. Gillar även kombinationen grått/ljusblått/svart. Samt rosa/ljusgrått/svart om man nu har en häst som passar i dessa kombinationer. Själv ska jag försöka satsa på den förstnämnda av dessa två kombinationer till mig och min pålle. :)

Matchningsnörd no 1 haha :p :D

Lila absolut.

Har alltid gillat lila saker, men är svårt att få tag på all utrustning i lila. Letar för tillfället lila boots till terrängen :d .

Liknande trådar

Utrustning Jag har aldrig ridit i något annat än klassiska säkerhetsstigbyglar med gummiband (jo, ett par plaststigbyglar av enklaste snitt utan... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 150
Senast: Capybara
·
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
764
Senast: fio
·
Utrustning Jag har idag en Cheval liberte 2002XL som jag köpte billigt och tänkte fixa till. Nu har flera saker fått mig att inse att jag kör den... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 215
Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
394
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka