Ni gravida: har ni börjat shoppa babysaker?

Sv: Ni gravida: har ni börjat shoppa babysaker?

Men vad köper man för stl på kläder? 50? 56? har inte vågat köpa några kläder än, men funderar på att börja lite smått....

någon som hämtat ut babyboxen från babyproffsen? själv har jag ju 3 månader kvar så jag tänkte snart hämta ut en...

Min dotter hade stl 50 i en och en halv månad, stl 56 i ytterligare en och en halv månad och ser ut att växa ur stl 62 lagom till att det gått en och en halv månad till.

Enligt BM skulle jag få ett enormt barn så jag köpte inte ett enda 50 plagg och deppade lite i slutet över att mina fina 56 kläder förmodligen aldrig skulle kunna användas så när det kom ut en 46 cm lång bäbis fick jag skicka ut den nyblivna mormodern att köpa något hon kunde åka hem i utan att drunkna. (Mormor kom till BB med en hel garderob 50 kläder:love:)
Hon har ännu inte kunnat ha några av kläderna hon fått i present eftersom alla, utom mormor, köpt 68+ försäkerhets skull...

naaw så sött, vilket litet knyte :love: men det är ju bra med större kläder också så de kan växa i dem. Men det är just de du beskriver som jag är så orolig för om jag köper kläder och så passar de inte. Bättre att de är för stora i så fall!

Min dotter hade stl 50 i en och en halv månad, stl 56 i ytterligare en och en halv månad och ser ut att växa ur stl 62 lagom till att det gått en och en halv månad till.

Enligt BM skulle jag få ett enormt barn så jag köpte inte ett enda 50 plagg och deppade lite i slutet över att mina fina 56 kläder förmodligen aldrig skulle kunna användas så när det kom ut en 46 cm lång bäbis fick jag skicka ut den nyblivna mormodern att köpa något hon kunde åka hem i utan att drunkna. (Mormor kom till BB med en hel garderob 50 kläder:love:)
Hon har ännu inte kunnat ha några av kläderna hon fått i present eftersom alla, utom mormor, köpt 68+ försäkerhets skull...

Snällt!

Min första var stor och kunde aldrig ha 50 så räknade på det med andra med och BM sa det med så hon fick åka hem från BB i jättekläder ;) Sen fick karln ut och handla stl 50.

KL*

Jag har bara köpt 2 kortärmade bodys, en mössa och ett par strumpor. Det var för några veckor sen tror jag va i v 24 el så. Sen har jag fått lite smått o gott, någon flaska, o ärvda reservkläder m.m. Har börjat få panik över allt som "måste" inhandlas, vagn, blöjor, säng o sovtextiler m.m. Men det ordnar sig!

Går in i v. 31 på fredag.

Vi har köpt:

*Barnvagn (begagnad emmaljunga cerox med hårdlift, fick ett bra pris av en kollega).

*Spjälsäng med tillbehör (ikeas gulliver)

*Sniglar skötbord

*Babysitter (köpt billigt av en granne)

*Lite kläder på lindex rea.

*Fick jättefina kläder från p&p av mina barn och föräldrar på dagis som sommarpresent.

Kvar att köpa är babyskydd!
Och så förstås lite förbrukningsvaror, napp, flaskor etc.

Räknar kallt med att få ärva en hel del kläder av mina bröder. Den ena fick en flicka i april och den andra har en pojke som blir ett år i augusti, så jag hoppas att de tänker på mig innan de gör sig av med kläderna.

Ojoj, fler ÅR innan han blev till! :o

men det är ju bra med större kläder också så de kan växa i dem. Men det är just de du beskriver som jag är så orolig för om jag köper kläder och så passar de inte. Bättre att de är för stora i så fall!

Med första barnet köpte vi strl 62 som vi tog med till BB. Sonen drunknade i dom (3085g) :o. Och det kändes lite trist att BB´s egna kläder faktiskt satt bättre och finare än de vi hade med oss.

Så med barn nummer två köpte jag kläder i 56. Och mormor köpte två bodys i stl 44 :o. Och det var så mysigt att han passade i det, trots att han inte var pytteliten. (3410g). De små pyttekläderna används en så enormt kort tid, men jag älakde dom ändå. De är så underbara att klämma på nu i efterhand, då minns man verkligen hur otroligt små ens barn faktiskt varit. Jag kostade gärna på mig det, på ett par plagg. Någon hundrig som i värsta fall inte kommer till nytta.

Liknande trådar

Övr. Barn Om några månader så kommer vår nya familjemedlem till världen och det börjar bli dags att ta tag i barnvagnsinförskaffandet. Men det är...
Svar
19
· Visningar
2 201
Senast: ako
·
L
Gravid - 1år Jag och sambon är ute i god tid (bf först i mitten av aug-10) och bara kikar runt lite allmänt på vad som finns i barnvagnsväg. Vi...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
5 260
Senast: Luden
·
Gravid - 1år Satt igår och kollade runt på nätet för att få lite koll på vad som behöver inhandlas till bebis. Herre gud vad mycket prylar det kommer...
2 3
Svar
58
· Visningar
4 803
Senast: sushi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30