Ni gravida: har ni börjat shoppa babysaker?

F

Fellow04

ja som rubriken lyder, har ni börjat handla än? och vad har ni köpt i så fall? skriv gärna vilken vecka ni är i och vad ni har köpt! Släng gärna in bilder om ni har några :)

Jag kan börja med att vi har köpt en barnvagn. Jag är i vecka 25+5 idag och jag och sambon skulle kika efter lite småsaker på babyproffsen igår. Vi hade tänkt köpa en begagnad vagn. Men rätt som så hittade vi den - Vagnen för oss! och kunde självklart inte låta bli att köpa den. Ett paket erbjudande där allt ingick; hjul, babykorgen, sittdel, åkpåse, skötväska...och lätt att hantera är den också. Det är en Emmaljunga City Cross " Emmaljunga Lucky Summer Edition".

I love it! :love:

synligt_25

säg till om ni inte ser bilden, då försöker jag igen. Krånglig data :angel:

Sv: Ni gravida: har ni börjat shoppa babysaker?

Tips: Skötbord, blöjhink och balja är överskattat ;) två barn och inget av detta har använts haha :D Babygymmet lekte nr 2 lite i men inte länge.

Vagn är bra att köpa tidigare då man ofta får beställa. Sängkläder och spjälsäng rekommenderas finnas i hemmet från v 54 samt babyskydd ifall den kommer tidigare och lite kläder :) Tips är att inte köpa mycket av 50 utan mer 56 och uppåt.

Grattis till vagnen :) Kul att hitta en man älskar! ;) *är själv kär i min darling*

Är i vecka 22 och har hittills köpt en skötbäddsom ska ligga ovanpå tvättmaskinen. Eftersom färgen går mot rosa/orange bör det titta ut en flicka :D hehe, nä men jag tyckte den var snygg bara. Skumgummi med avtagbart överdrag med tygkänsla men går att duscha/torka av med trasa vid behov. Smala ränder i olika färger på vit botten (röd, gul, rosa, orange typ). Köpt på Babyland, fyndade den bland alla tokfula töntiga skötbäddar de har där i hyllorna.

Den här ser väl skön ut på tal om bebisgrejer? Kanske nåt att packa ned i BB-väskan...
http://www.babyland.se/vetebalte-alskling-rod_x_LM902-04.aspx

Senast ändrad:

Jag är i v17 och har faktiskt köpt 3 babyplagg på rean. Knappt så att jag vågade först, men sen tänkte jag att man kan ju inte hålla på och tro att man ska jinxa sin graviditet för en sån sak.

Så nu har vi spanat i en vagn. Bugaboo Cameleon är den som ligger högst i kurs :love:, men vi beställer nog senare till hösten. Sen köper vi en billig rejäl begagnad som jag kan ha i stallet och dra på leriga vägar.

Jag kan inte se din bild på Emmaljungan förresten.

Vi hittade en vagn begagnat i våras för ett bra pris, sen har det varit rätt lugnt. Men nu har jag satt igång att boa in mig ordentligt här hemma - är i v.32. I förra veckan jagades det runt efter ett skötbord på Ikea och en massa textilier köptes in och tvättades, bland annat de där små frottetvättlapparna Ikea har som jag förstått är ovärdeliga. :)

Så nu är skötbordet och vaggan klara, kvar att inhandla är ett babyskydd och jag har just tillbringat en timme med att ringa runt till babybutiker inom 15 mils omnejd för att hitta en i den färg jag vill ha. Till slut fick jag napp, butiken i Norrköping tar ner en från Barkarby där den fanns i lager...

Kvar är att skaffa lite fler kläder (har bara en body här hemma än så länge så liiite mer vill jag nog ha), blöjor och annat sånt smått och gott. Samtidigt tänker jag att det mesta man behöver kommer man kunna skaffa i efterhand allt eftersom man upptäcker att behöver det, istället för att ha mängder med saker man inte har användning för.

Vi får väl se om jag lyckas hålla kvar den tanken hela vägen ut... :D

Är också i vecka 22 nu och första babyprylen inhandlades i helgen! Det blev ett Sniglar skötbord från Ikea, mest för att jag fick en sån obotlig lust att pyssla :D Nu är det målat (vitt högblankt) och mosaik är inköpt, krokar och korgar blir nästa tillbehör!:idea:

Är bara i vecka 7 än och har inte köpt något, bara fönster shoppat. :)
Har iaf bestämt mig för vilken vagn vi ska ha. Det blir en Emmaljunga Duo Edge med sportchassi. :) Nu ska bara färgen bestämmas :)

Jag är i v17 och har faktiskt köpt 3 babyplagg på rean. Knappt så att jag vågade först, men sen tänkte jag att man kan ju inte hålla på och tro att man ska jinxa sin graviditet för en sån sak.

Så nu har vi spanat i en vagn. Bugaboo Cameleon är den som ligger högst i kurs :love:, men vi beställer nog senare till hösten. Sen köper vi en billig rejäl begagnad som jag kan ha i stallet och dra på leriga vägar.

Jag kan inte se din bild på Emmaljungan förresten.

Bugaboo är gud ;) *smeker sin*

kl

Jag har tänkt hålla mig ett tag med att handla till bebisen, men jag är så sugen! Jag hittade tre bodies för 100kr i en liten barnbod, så då slog jag till, en i st 50 och två i st 56. Sen har jag fått en "baby dior" tröja från New York av min kusin, en babyfilt från London av samma kusin och så har min söta mamma handlat några klädesplagg också :laugh:

Jag tror att vi ska satsa på en Brio Duo Combi (eller om det var combi duo?). Vi behöver ha en stabil barnvagn eftersom vi bor i skogen och kommer att promenera på grusvägar.

Det är väl ungefär så långt jag har tänkt än så länge =)

//Julia

Tror den heter duo combi. Vill du få mycket vagn för billig peng tipsar jag om knorr eller numera cango. Bra stabil vagn som fått bra betyg och ändå billig och snygg :) Och trevligare tycker jag än brioklump ;)

Jag är i v.28 nu (tror jag, har verkligen noll koll :D), för ca 1 månad sedan så köpte vi en syskonvagn, en Emmaljunga.

Annars är det inte så mkt som vi behöver köpa, vi har ju det mest redan iom att Emil bara är 9 månader ännu. Lillebror kommer att sova i vaggan i början precis som Emil gjorde, sedan får vi köpa en spjälsäng till. :)

Kläder har vi massor efter Emil, jag har dock shoppat lite ändå, finns ju sååå sjukt mkt snyggt. :love:

Bugaboo är gud ;) *smeker sin*

:D Ja, de är jättefina och verkar passa vårt behov väldigt bra. Vad har du för färgval? Ack, dessa I-landsproblem...

Jag fönstershoppar en del också. Försöker samla på mig lite tips om vad man behöver. Som jegra skriver så vill man ju inte köpa på sig saker i onödan innan man vet om de kommer till användning.

Och barnkläder och prylar är sååå dyrt :eek: Jag gillar att köpa kvalitetsprylar till mig (och hästarna :)) men då är det saker man vet ska användas under en längre tid. Här så ändras behoven hela tiden och dessutom växer de små illbattingarna hela tiden. Så när ska man satsa på kvalitet och när spelar det inte så stor roll? Vagn känns ganska självklart att man vill ha något som håller ett par år. Men annat? Någon som har funderingar?

hihi just nu grå bas med chockrosa topp :D

Vi har inhandlat det mesta, men i små mängder och så har vi fått en hel del.
Vi har fått spjälsäng, bilbarnstol, bilbarnstol, babygym, hoppgunga och sånt som jag inte ens har packat upp än.
Bebisen kommer första tiden få sova i en liten släktvagga som vi har slipat och målat och sytt sängkläder till.
Vagnen kom i mitten av juni.

BF var igår (10 min sen)

Jag är nu i v 35 o handlade vår vagn ganska tidigt, en stokke xplory.

Jag har även handlat jättemkt kläder då vi var i usa, säkert 10 kg :) samt lite här hemma (MASSOR i storlekar under 60, vi har tyckt att det har varit jättemysigt att handla o har faktiskt inte brytt oss så mkt om han kan ha de en eller flera gånger, det är mysiga minnen från oss).

Vi fick en blöjhink gratis som var fylld med några blöjor (något sorts startpaket) o sen har jag köpt en liten giraff som är en skallra.

Ingen säng inget skötbord..

Däremot en ny lägh så han får gått om plats :)

Just det, massor av napplaskor från yamyam eftersom de går att få tag i längre o jag är galen i dom!

Ser inte din bild... är själv lite sugen på en sådan vagn, så jag undrar vad du fick ge för hela paketet?

Jag är för övrigt i vecka 27, och hittills har vi köpt babyskydd, ett nytt skötbordsunderlägg med överdrag och ett "startset" med lite kläder.
Ska nog shoppa lite på semestern om ett par veckor.

Jag är i v.28 och har bara hunnit med och köpa kläder och barnvagn (Teutonia Fun)..

Känner mig stressad över allt som ska handlas även fast det är långt kvar :D

här kommer bilden på vagnen!! Hade bilder på en annan data igår och den brukar krångla men nu ska det förhoppningsvis funka! hojta om ni inte ser :)

Vi fick betala 6 999 kr för "paketet", tycker inte det är så farligt ändå för skulle man köpt delar var för sig så hade det nog blivit dyrare. plus att min sambo blev frälst i vagnen så om vi inte hade köpt den så hade han gått och stört sig på det :D

pic_show_id21916854.html

21916855.jpg

21916856.jpg

Liknande trådar

Övr. Barn Om några månader så kommer vår nya familjemedlem till världen och det börjar bli dags att ta tag i barnvagnsinförskaffandet. Men det är...
Svar
19
· Visningar
2 201
Senast: ako
·
L
Gravid - 1år Jag och sambon är ute i god tid (bf först i mitten av aug-10) och bara kikar runt lite allmänt på vad som finns i barnvagnsväg. Vi...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
5 260
Senast: Luden
·
Gravid - 1år Satt igår och kollade runt på nätet för att få lite koll på vad som behöver inhandlas till bebis. Herre gud vad mycket prylar det kommer...
2 3
Svar
58
· Visningar
4 803
Senast: sushi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30