Sv: NH-folk=odödliga?
Jag cyklar inte men sist jag gjorde det så ja jag hade hjälm.
Har själv startat msv dressyr i hjälm. Tycker att hjälm skall vara obligatoriskt i ridsport liksom det är när man kör motorcykel eller moped.
Finns inget som kan bortförklarar varför man inte skulle kunna ha hjälm
Och det är när olyckan verkligen är där som man märker skillnaden, dvs grönsak eller bara en kraftig hjärnskakning..
Snälla nån...
Jag, 23, rider utan hjälm, min syster, 12, rider med hjälm och det är inga frågetecken i det.
Tränar och tävlar western där hjälm är valfritt från 16 års ålder. Har aldrig hört att barn gnäller för att de har hjälm och vi äldre inte har det.
När det gäller hjärnskador.. Gick omkull med min häst för ett par år sen och drog på mig en hjärnskakning. Läkaren själv berättade för mig att en hjälm inte hade avärjt det. Den skyddar mot frakturer, själva stöten när man slår i kommer man inte ifrån.
Men det är väl ändå upp till var och en!
Påstår ni att ni aldrig sitter på en cykel utan hjälm också eller?
Hör heller ingen protestera när ngn av de respekterade dressyrryttarna kommer in med hatt på knoppen - jag kan ärligt talat inte se ngn skillnad..
Jag cyklar inte men sist jag gjorde det så ja jag hade hjälm.
Har själv startat msv dressyr i hjälm. Tycker att hjälm skall vara obligatoriskt i ridsport liksom det är när man kör motorcykel eller moped.
Finns inget som kan bortförklarar varför man inte skulle kunna ha hjälm
Och det är när olyckan verkligen är där som man märker skillnaden, dvs grönsak eller bara en kraftig hjärnskakning..