Men du, den andra funktionsnedsättningen är inget som gör att du ingår i LSS då? Personkrets 3 kanske?Tack för ditt svar!
Är äldre än 30 tyvärr, så det blir i så fall ansöka om sjukersättning i framtiden. Målet har alltid varit att kunna börja jobba men mer anpassat och 50% och resten sjukskrivning. Men hur lätt är det att hitta någon som har särskilda behov? Har inte enbart ADD utan även ett medfödd funktionnedsättning som påverkar mig dagligen. Använder hjälpmedel för det, men det kräver mer koncentration o skärpa för att vara bland människor och bullrig miljö.
"1 § Denna lag innehåller bestämmelser om insatser för särskilt stöd och särskild service åt personer
1. med utvecklingsstörning, autism eller autismliknande tillstånd,
2. med betydande och bestående begåvningsmässigt funktionshinder efter hjärnskada i vuxen ålder föranledd av yttre våld eller kroppslig sjukdom, eller
3. med andra varaktiga fysiska eller psykiska funktionshinder som uppenbart inte beror på normalt åldrande, om de är stora och förorsakar betydande svårigheter i den dagliga livsföringen och därmed ett omfattande behov av stöd eller service."
https://www.riksdagen.se/sv/dokumen...7-om-stod-och-service-till-vissa_sfs-1993-387
Härligt! Hade en helt underbar arbetsterapeut jag också, det gör verkligen enormt mycket när man hamnar rättJag måste bara berätta hur det gick hos arbetsterapeuten i dag, vilken kvinna! Snacka o .hur glad man blir av all hjälp man har fått av henne! Hon förstår hur jag fungerar och ger mig verktyg för att få ordning på mitt röriga liv.
Jag har tidigare haft en arbetskonsulent under hösten, men av olika anledningar har det inte funkat.nu förstår jag varför! Jag fick förklaringen i dag. Jag får avsluta kontakten med arbetskonsulent en och skicka in en ny ansökan igen! Hon har jobbat åt fel håll och förhoppningsvis får jag en ny som jobbar åt sysselsättningshållet. Tar bara några veckor förstås...